Limitarea numărului de ouă care pot fi achiziţionate a fost introdusă în magazinele Prima CBA (30 buc.) și Tesco (1 cofrag), pentru că se așteaptă o lipsă de produs ca urmare a aplicării celui mai recent regulament privind înghețarea prețurilor la alimente (cartofi și ouă proaspete) în Ungaria. Comercianții cu amănuntul au indicat că, în multe cazuri, pur și simplu nu se pot reaproviziona la timp.

Ministerul maghiar al Justiției a anunțat însă că, până pe 14 noiembrie, va fi în vigoare o perioadă de grație, astfel că încălcările prevederii vor fi pedepsite doar dacă un comerciant nu a reaprovizionat produsul din vina sa.

Producătorii de ouă continuă să lucreze la capacitate maximă și încearcă să răspundă nevoilor publicului chiar și în perioada de vârf de Crăciun. Asociația Maghiară a Producătorilor de Ouă a răspuns decretului într-un comunicat transmis Infostart. „Dacă producătorii nu pot realiza veniturile din vânzări necesare subzistenței, atunci trebuie așteptată o lipsă a produsului chiar și pe termen mediu. În Ungaria, sunt consumate peste 2 miliarde de ouă în fiecare an, iar majoritatea sunt consumate nu de Paște, ci în perioada de vârf a Crăciunului. În această perioadă, producătorul are ocazia să facă profit pe care altfel nu îl poate pretinde în sezonul de vară”, a declarat președintele Asociației, Zoltán Sütő. „Dacă profitul producătorului este redus prin plafonare, atunci, din păcate, nu poate crea rezerve și nu se poate dezvolta. Producția de ouă nu este o linie care poate fi oprită în orice moment, așa că planificarea în avans este un factor important datorită naturii consumatoare de timp a întregului proces. Din păcate, în circumstanțele actuale, acest lucru a devenit complet imprevizibil și neplanificat.”

Producția de ouă din Ungaria acoperă aproximativ 80% din nevoile interne, așa că ar putea fi necesare și importurile. Prețul ouălor este mare în toată Europa, așa că cele din import nu vor fi mai ieftine decât cele maghiare.

Prețul de consum al ouălor se formează în trei etape. 70% din costurile producătorilor sunt pentru furaje, care, pe de o parte, au devenit mai scumpe de până la patru ori din cauza războiului ruso-ucrainean, iar pe de alta nici slăbirea forintului nu a ajutat. Un alt element este achiziționarea și creșterea găinilor – energie mai scumpă de 10-20 de ori, muncă umană, mașini, costuri pentru sănătatea și igiena animalelor, amortizarea, precum și întreținerea și achiziționarea de echipamente noi. Apoi, cel mai mare cost este materialul de ambalare care s-a scumpit ca urmare a creșterii prețului hârtiei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut