O decizie fără precedent a fost luată de o instanță italiană în cazul răspunderii transportatorului pentru încălcarea de către șofer a perioadelor stabilite de muncă și odihnă. Anterior, companiile erau vizate de o amendă substanțială, dar în acest caz instanța a dat verdictul în favoarea transportatorului, după cum arată truck24.it.

Dat fiind că un şofer de camion a încălcat regimul de muncă și odihnă, prefectura orașului italian Frosinone a emis o amendă transportatorului care cunoștea încălcarea. Șoferul a plătit amenda, dar firma a contestat penalitatea, susţinând că șoferul nu a respectat instrucțiunile clare furnizate de companie. Instrucțiunile conțineau prescripții pentru timpii de muncă și odihnă, pe care şoferul trebuia să le respecte în timpul transportului.

Pentru a aborda această problemă, judecătorul a examinat circulara 300/2017 a Ministerului Afacerilor Interne din Italia, care explică ce trebuie să facă compania pentru a evita pedepsele atunci când șoferul încalcă regulile de muncă și odihnă. Potrivit documentului, instruirea și controlul asupra muncii șoferilor sunt necesare, dar asta nu este suficient pentru a exclude responsabilitatea companiei.

Transportatorul trebuie să-și dovedească în continuare nevinovăția furnizând șoferilor documente pe care trebuie să le ia cu ei. Aceste documente constau în instrucțiuni anuale și o scrisoare de reamintire către șofer care dovedeşte monitorizarea periodică a activităților acestuia. Dacă șoferul, contrar instrucțiunilor, modifică programul de lucru și odihnă planificat, atunci compania trebuie să ia măsurile disciplinare necesare. În acest caz, răspunderea pentru încălcare va fi suportată exclusiv de şofer.

Drept urmare, instanța italiană a admis recursul transportatorului, întrucât încălcarea a fost din vina șoferului, și nu ca urmare a organizării necorespunzătoare a muncii de către compania de transport.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare