Invazia Ucrainei de către Rusia are repercusiuni și în transportul rutier internațional de marfă, deoarece companiile europene angajează mii de șoferi ucraineni care ar putea fi nevoiți să se întoarcă în patria lor pentru a participa la conflict. Acest lucru ar cauza lipsuri de personal în multe flote, agravând deficitul actual de șoferi care afectează întregul continent. Unele semnale vin deja din Polonia, unde aproximativ 110.000 de ucraineni lucrează în lanțul logistic. În țară, Asociația Transport i Logistyka Polska se mobilizează, solicitând Guvernului prelungirea automată a vizelor și permiselor de muncă pentru lucrătorii ucraineni și prelungirea valabilităţii licențelor pentru cei care decid să reintre.

Între timp, unele țări invită companiile de transport care au vehicule în Ucraina să le scoată din țară. Ministerul Transporturilor din România a făcut-o în dimineața zilei de 24 februarie. Nu va fi însă ușor, pentru că deja sunt probleme cu alimentarea cu combustibil și sunt șiruri lungi de vehicule la granițele dintre Ucraina și Polonia, care deocamdată rămân deschise, în timp ce punctele de trecere dintre Ucraina și Belarus sunt închise. Asociația lituaniană a transportatorilor rutieri Linava dă, de asemenea, instrucțiuni companiilor să părăsească teritoriul ucrainean și sugerează să nu treacă prin Belarus, ci să treacă prin Polonia.

Mai este un aspect al războiului care îi privește pe șoferii ucraineni care lucrează în țările europene, în special în Polonia și Lituania, remarcă Trasporto Europa. Cei care conduc vehicule industriale angajate în transport spre și dinspre Rusia pot avea probleme la intrarea în Rusia sau pot să nu facă acest lucru de teama agresiunii sau arestărilor, reducând astfel fluxul de importuri și exporturi. Iar lipsa de șoferi ar face dificilă înlocuirea acestora într-un timp scurt, necesitând totuși o reorganizare a circulației vehiculelor.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare