Lanțul de design interior Jysk a înregistrat o creștere cu 11% a vânzărilor în anul financiar trecut (încheiat în august). Acesta este un nou record pentru lanțul danez, în ciuda retragerii din Rusia și a consumatorilor reticenți.

Noul record a venit în ciuda faptului că lanțul de design interior a fost serios provocat de inflație, creșterea costurilor și războiul din Ucraina din anul financiar precedent. Vânzările au crescut în continuare cu 11%, până la 4,9 miliarde de euro, potrivit Retail Detail.

CEO-ul Jan Bøgh a fost foarte mulțumit de rezultat, „într-o lume în care oamenii chiar trebuie să prioritizeze locul în care își cheltuiesc banii”. Într-adevăr, numărul clienților a crescut în continuare cu 7,7 milioane, chiar dacă afacerile au fost sub presiune, mai ales în timpul verii. Creșterea inflației a însemnat că au venit mai puțini clienți și au făcut achiziții mai mici. „Consumatorii au început să fie mai reţinuţi. Creșterea atât a vânzărilor, cât și a numărului de clienți a fost mai mare înainte de vară”, a spus Bøgh. El admite, de asemenea, că unii dintre „noii” clienți sunt oameni care s-au întors pentru prima dată după pandemia de coronavirus. În urma invaziei Rusiei în Ucraina, Jysk a fost, de asemenea, forțat să închidă definitiv 30 de magazine în Rusia, Belarus și Ucraina.

În ciuda numeroaselor provocări, Jysk nu intenționează să reducă investițiile. „Vom continua investițiile în companie la un nivel neschimbat. Creșterea face parte din ADN-ul nostru. Suntem la jumătatea transformării magazinelor existente la cel mai recent concept de magazin și am deschis anul trecut 135 de magazine noi. Ambele sunt primite pozitiv de către clienți, iar acest lucru ne crește vânzările”, a spus CEO-ul.

Retailerul nu îndrăznește să facă previziuni pentru noul an. „Trăim într-o lume incertă, așa că după blocaje și un nou război în Europa, am încetat să prezicem prea multe despre ce se va întâmpla. Cu toate acestea, credem că avem un model de afaceri puternic.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare