Pandemia de Covid-19 a oprit creșterea globală constantă a logisticii pentru terți în 2020, cu scăderea cifrei de afaceri cu 3,3%. Această valoare însă nu este mare, ținând seama de impactul general asupra economiei, atenuat de o redresare în ultima perioadă a anului. 

Recuperarea nu va fi omogenă la nivel global

Fenomenul de creștere ar trebui să continue și în 2021, potrivit sondajului Covid Recovery Tracker realizat de TransportIntelligence. Acesta arată că, la sfârșitul anului, logistica contractuală va crește cu 6,5% față de 2020, marcând astfel o creștere de 2,9% chiar comparativ cu 2019.

Potrivit studiului, logistica a beneficiat în timpul pandemiei de două fenomene care au atenuat contracția și care au pus bazele relansării din acest an. Primul se referă la strategiile de închidere puse în aplicare de multe țări pentru a reduce riscurile medicale, fără a opri activitatea economică. Majoritatea închiderilor fabricilor din prima jumătate a lui 2020 nu au fost repetate și în a doua jumătate, astfel încât companiile de logistică au continuat să își furnizeze serviciile.

Al doilea fenomen e generat de cererea, care deși a fost comprimată, continuă să stimuleze economia. Politicile de menținere a șomajului la un nivel scăzut au sporit economiile private, astfel încât, atunci când activitățile de producție și comerț sunt redeschise treptat, consumul de bunuri e reluat, în detrimentul celor din servicii precum turismul, cultura sau spectacolul. Această reorientare a favorizat activitățile de logistică și transport.

Extinderea programelor de vaccinare ar trebui să favorizeze de asemenea redresarea economică și, prin urmare, logistica 3PL. Cu toate acestea, analiștii TransportIntelligence prezic că recuperarea nu va fi omogenă la nivel global. Se așteaptă ca Europa să revină la nivelul din 2019, în timp ce Asia-Pacific va obține o creștere semnificativă.

În toate cazurile, pandemia nu ar trebui să oprească creșterea externalizării logisticii. „Într-un moment în care multe companii se confruntă cu lipsă de lichiditate, eliberarea de capital și concentrarea asupra abilităților lor prin eliminarea logisticii din bilanț poate fi o propunere atractivă”, spun cercetătorii. 

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare