De aproape doi ani, expeditorii de marfă suferă de întârzieri grave și de tarife de transport mărite, încercând parțial să rezolve această problemă prin relocarea containerelor pe șine. De aceea, în 2020 și 2021 transportul feroviar între China și Europa a marcat o creștere, însă această tendință a fost întreruptă brusc acum de conflictul din Ucraina și de sancțiunile impuse Rusiei și Belarusului, pe unde trec majoritatea trenurilor de pe ruta eurasiatică.

Încă nu există statistici oficiale privind perturbarea serviciilor feroviare, dar problema a fost abordată de un articol publicat de agenția Bloomberg, potrivit căruia exportatorii și operatorii de logistică evită rutele terestre din China către Europa care trec prin Rusia și Ucraina, din motive de securitate, din dificultăți de plată cauzate de sancțiuni și de teama că mărfurile care tranzitează prin Rusia vor fi supuse unui boicot. Bloomberg citează cazul punctual al Kuehne + Nagel, care se presupune că refuză transportul feroviar din China către Europa, în timp ce alte companii transferă deja containerele pe mare.

Articolul citează, de asemenea, o declarație a Chinese Securities Times, potrivit căreia numărul containerelor încărcate în trenurile care pleacă din Dalian spre Europa a fost redus semnificativ în martie. Dar și pe partea maritimă există probleme legate de valurile noi de Covid-19 din China. Restricțiile impuse de autoritățile chineze în unele orașe importante pentru producție și logistică blochează porturile de plecare, cu repercusiuni asupra întregului lanț de aprovizionare până în Europa, care se soldează cu întârzieri și pot provoca o nouă creștere a tarifelor de marfă, care în ultima perioadă înregistraseră un declin.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut