Creșterile salariale și condițiile de muncă îmbunătățite ajută transportatorii să depășească deficitul de șoferi la nivel național, potrivit firmei de consultantă în afaceri Duncan&Toplis.

Compania raportează că majorările salariale între 10 și 14% ajută firmele de transport să atragă și să rețină șoferi în penuria națională care a afectat grav industria în ultimul an.

Deși există o lipsă de lucrători în multe sectoare, alimentată atât de pandemie, cât și de Brexit și de problemele de lungă durată, sectorul transportului de mărfuri a avut nevoie în special de șoferi calificați.

Cifrele oficiale arată o creștere cu 81% a numărului de locuri de muncă vacante pentru industria de transport și depozitare în perioada octombrie-decembrie a anului trecut, față de aceeași perioadă din 2020, cu 56.000 de posturi vacante. Între timp, Asociația de transport rutier din UK a avertizat că industria are nevoie de până la 100.000 de șoferi, cu 40.000 mai puțini decât înainte de începerea pandemiei.

Keith Phillips, șeful departamentului de transport și logistică la Duncan&Toplis, care sprijină peste 12.000 de oameni și organizații din East Midlands, inclusiv 40 de companii de transport, raportează că majorarea salariilor și îmbunătăţirea condițiilor ajută companiile să depășească deficitul. „Deoarece criza transportului de marfă a fost la apogeu în această vară, accentul s-a mai schimbat, dar nu şi problemele de bază. Unii transportatori de mărfuri, ca cei care transportă produse din porturi la fabrici se descurcă acum puțin mai bine, deoarece sunt mai puține mărfuri care vin în țară. Între timp, cei care manipulează produse alimentare proaspete se luptă pentru că cererea este mare în această perioadă a anului. „Transportatorii depășesc deficitul de șoferi încercând să-i ispitească pe cei care au părăsit profesia să revină la muncă prin creșterea salariilor și făcând munca mai atractivă. Majoritatea clienților au crescut salariul cu aproximativ 14% și oferă opțiuni precum lucru flexibil, program fix, zile fixe și muncă cu normă întreagă sau parțială.”

Deși statisticile ONS pe piața muncii arată o creștere de 81% a locurilor de muncă vacante de la an la an pentru industria transporturilor, în perioada octombrie-decembrie a fost pentru prima dată în 12 luni când numărul locurilor vacante din sector a scăzut, de la un record de 57.000 de posturi vacante în septembrie, până la 56.000 de posturi vacante la sfârșitul anului, notează logisticsmanager.com.

Ballards Removals, care angajează 35 de șoferi cu normă întreagă, a reușit să depășească efectele deficitului de șoferi prin creșterea ofertei salariale – cu cel puțin 10% în ultimul an, cu două majorări salariale succesive. „Lipsa șoferilor a fost o problemă în creștere de-a lungul multor ani, cauzată de numărul celor care se pensionează și de lipsa de noi candidaţi, iar apoi a fost agravată de Brexit și de pandemie”, a comentat Matthew Ballard, director general al Ballards Removals. „Am fost norocoși să reușim să rezolvăm această problemă îmbunătățind salariile şi făcând meseria mai profitabilă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut