Şi britanicii testează antene DSRC, alăturându-se țărilor care efectuează verificări ale tahografului de la distanță. Agenția britanică privind standardele pentru șoferi și vehicule, DVSA, începe testarea antenelor care pot colecta date de la vehiculele în mişcare, pentru a repera șoferii de camion care încalcă regulile privind programul de odihnă și conducere sau care manipulează tahograful.
După Polonia, Germania, Olanda și Danemarca, Marea Britanie este a cincea țară care utilizează această tehnologie în controalele rutiere. Software-ul special descarcă de la distanță informații despre parametrii de funcționare a tahografelor, cu condiția ca acestea să fie dispozitive instalate după iunie 2019, când au fost schimbate reglementările, iar tehnologia DSRC a devenit obligatorie. Antenele citesc de la distanță 19 parametri care includ înregistrarea cardului de șofer, viteza înregistrată temporar, memoria erorilor din software sau încercările de încălcare a securității. În practică, e vorba despre informații care permit detectarea manipulării tahografului, de exemplu sub forma folosirii unui „întrerupător” sau a unui magnet.
În curând, însă, acest lucru se va schimba. Sunt în curs de pregătire noi tahografe, care vor trimite și de la distanță înregistrări ale timpilor de lucru și de odihnă. Apoi, fără oprire, se vor putea afla și nereguli comise de șofer în trecut.