Nestlé UK & Irlanda intenționează să își majoreze capacitatea de transport de marfă în trenuri și să introducă un nou tip de container. Noul container feroviar cu prelată şi cu acoperiș ridicat este proiectat pentru a transporta produse dublu paletizate pe calea ferată.

Cu acest design, containerul depășește o barieră importantă, deoarece înălțimea remorcilor rutiere diferă de containerele feroviare din cauza constrângerilor de înălțime ale rețelei feroviare.

Un mecanism hidraulic de ridicare a acoperișului permite companiei să-și dubleze produsele alimentare și băuturile încărcate. Plafonul este apoi coborât chiar deasupra mărfii, făcându-l în conformitate cu cerințele de înălțime ale transportului feroviar, dar cu mai multe produse la bord.

Nestlé a colaborat cu Oxford Rail Strategies, Bootle Containers și Marine Container Test Services pentru a proiecta și construi containerul. Testele vor fi efectuate în parteneriat cu Network Rail, Maritime Transport, WH Malcom Group și Freightliner. Dacă are succes, proiectul ar putea avea beneficii de anvergură, cum ar fi reducerea congestionării traficului și a emisiilor de carbon în viitor. Potrivit Network Rail, fiecare tren de marfă elimină până la 76 de vehicule grele de marfă de pe şosele.

Directorul de livrări la Nestlé Marea Britanie și Irlanda, Sally Wright, a declarat: „Acest proiect a durat trei ani. Continuăm să ne dezvoltăm viitoarea strategie de transport și acest proiect ar putea avea un impact profund asupra reducerii numărului de camioane pe care Nestlé le pune pe drumuri. În prezent, testăm această abordare pe o singură rută, de la Midlands la Londra Thames, deoarece știm că modelul nostru de container este potrivit pentru a călători pe această rută feroviară de mare volum pentru produsele noastre atât din Hams Hall, cât și din East Midlands Gateway.”

Containerul urmează să înceapă o călătorie de probă la sfârșitul acestui an, mărfurile ajungând la retailerul Tesco.

Această încercare este doar una dintre modalitățile prin care Nestlé caută să își reducă amprenta de carbon. La începutul acestui an, compania a schimbat 75% din flota de camioane de la motorină la Bio-LNG.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut