Extinderea portului Calais a fost inaugurată pe 9 septembrie 2021, după șase ani de construcție. Această expansiune a portului principal al Canalului pentru plecări de feriboturi cu destinația Marea Britanie a fost decisă în 2002, în așteptarea creșterii traficului de mărfuri care în douăzeci de ani s-a triplat. Astfel, portul a fost extins cu trei kilometri, găzduind trei noi docuri pentru feriboturi, spații la sol și clădiri pentru servicii. Pentru acest upgrade s-au cheltuit 863 de milioane de euro prin cofinanțare public-privată.

Cu toate acestea, celor trei mari companii maritime care operează în Calais – Dfds, P&O și Irish Ferries – nu le place rezultatul. Și nu le place până la punctul în care se întorc să-și acosteze feriboturile în partea veche a portului, după ce l-au experimentat pe cel nou. Potrivit presei franceze, ar fi o revenire temporară, cauzată de unele probleme constatate la noua piesă, respectiv căpitanii navelor cred că în docuri nu există siguranță deplină, părere împărtășită de sindicatul CGT.

Se pare că noua extensie nu atrage nici măcar transportatorii. Autoritatea portuară precizează că amenajarea docurilor reduce cu 30% timpii de așteptare pentru urcarea camioanelor, dar pe rețelele de socializare au apărut postări ale șoferilor conform cărora timpii nu au scăzut, ba în unele cazuri ar fi crescut. Mai rămâne o lună pentru rezolvarea acestor probleme, pentru că din ianuarie 2022 procedurile vamale între Marea Britanie și Uniunea Europeană se vor amplifica, iar Calais-ul ar putea experimenta un blocaj permanent al vehiculelor comerciale.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut