Pentru prima dată după mulți ani, termenii de plată pentru transport sunt aproape de termenii legali de plată. În luna august, termenul mediu de plată în Spania a fost de 64 de zile, potrivit Observatorului Fundaţiei El Quijote, foarte apropiat de termenul maxim legal de plată, de 60 de zile.
La aproape un an de la aprobarea și intrarea în vigoare a sistemului de sancționare a întârzierii plăţilor din transporturi, termenele de plată în sector au cunoscut o reducere semnificativă, de la 75 de zile în iulie, la 64 de zile în august. Având în vedere că termenul legal de plată este de 60 de zile, se pare că e aproape de sfârşit o practică ce a prejudiciat foarte mult sectorul transporturilor și a forțat multe companii să își închidă activitatea din lipsă de lichiditate.
FENADISMER reamintește însă că trebuie monitorizate în continuare termenele de plată, cu acțiune activă a serviciilor de inspecție, pentru ca această reducere semnificativă să nu fie circumstanțială, ci să se instaleze ca formă obișnuită de muncă în transport: plata în termen de șaizeci de zile de la finalizarea serviciului.
Din datele Observatorului corespunzătoare lunii august, se observă că mai există un procent de clienți (expeditori, operatori, intermediari) care continuă să încalce Legea: 48%. Dintre aceștia, 36% plătesc la mai mult de 90 de zile și 17% la mai mult de 120 de zile.
Mijloacele de plată preferate de către clienți rămân aceleași ca în lunile precedente: transfer (71%); confirmare (23%), bilet la ordin (5%) și cec (mai puțin de 1%).