Şi în 2023, șoferia rămâne cea mai neacoperită profesie din Polonia, potrivit prognozelor. Numărul județelor în care acestea vor fi deficitare a crescut la 363, cu 4 mai multe decât în prognoza pentru 2022, relatează etransport.pl.

Lipsa de personal în transport a devenit o problemă nu numai pentru antreprenorii polonezi. Tendințe similare sunt observate în toată Europa și chiar în întreaga lume, iar asta din cauza personalului îmbătrânit, salariilor mici sau condițiilor precare de muncă.

Conform previziunii anuale a nevoii de muncitori în powiate (echivalentul judeţelor din România), întocmită de Oficiul Muncii din Cracovia, situația pe piața forței de muncă din Polonia ar trebui să fie stabilă. La nivel național, numărul profesiilor neacoperite a scăzut de la 30, în prognoza 2022, la 27 în prognoza 2023. Din cele 27 de profesii solicitate, 8 sunt considerate cu un deficit constant de muncitori, începând de la prognoza pentru 2016.

Comparativ cu anul trecut, lista profesiilor cu deficit constant nu s-a schimbat. Aceasta a inclus: șoferi de camion, de tractor şi de autobuze dulgheri, lucrători acoperișuri și tinichigii, operatori de mașini, asistente, contabili, sudori. Acest lucru indică faptul că situația cu profesii permanent limitate nu se schimbă semnificativ. Lipsa de personal din acestea este atât de mare, încât va rămâne în continuare semnificativă în perspectiva anului 2023.

Deficiența apare dintr-o varietate de motive:

– 50% din lipsa unui număr suficient de candidați la post;

– 28% dintre candidați nu îndeplinesc cerințele angajatorilor privind calificarea sau experienţa;

– 20% dintre candidați nu sunt mulțumiți de condițiile de muncă, salarii, program de lucru, contract etc.

Potrivit prognozei, dezvoltarea dinamică a industriei de transport și logistică ar trebui să continue în 2023. Apar noi zone de depozitare în Silezia Inferioară, de exemplu, iar cererea neîncetată pentru servicii de transport va crește nevoia de personal. Decalajul de pe piața muncii va fi și mai accentuat de un aflux mai mic de lucrători din Ucraina. Ca urmare, șoferii de camion sunt încă cea mai solicitată profesie din Polonia, în 363 de județe, şoferii de autobuze sunt solicitați în 256 de raioane, lucrătorii din depozit în 254 şi mecanicii auto în 215.

Potrivit Prognozei pentru 2023, cel mai mare număr de profesii deficitare va apărea în nordul și vestul Poloniei, adică în voievodatele Pomeranian, Opole, Lubusz, Silezia Inferioară și Pomerania de Vest. Candidații vor fi căutați pentru locuri de muncă în transport, construcții, educație, medicină și asistență medicală, servicii și producție. Excesul de personal va fi rar.

Cel mai mic număr de profesii deficitare (şoferi de camioane și tractoare, electricieni, electromecanici și electricieni, operatori și mecanici utilaje de terasament) va fi în voievodatele Podlasie și Lodz.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut