În timp ce rețeaua logistică globală rămâne sub presiune extremă ca urmare a pandemiei de Covid-19, portul Göteborg a raportat o creștere a volumului anul trecut. Sistemul feroviar al portului, Railport Scandinavia, continuă, de asemenea, să se extindă în ceea ce privește raza de acțiune și volum.

Lipsa de containere, blocajele, închiderile și întreruperile din sistemul logistic global au dominat anul trecut. Dar, în ciuda provocărilor mereu prezente, volumele din portul Göteborg au crescut în toate segmentele de mărfuri uscate, inclusiv containere, ro-ro și mașini noi.

În 2021, 458.000 TEU au fost transportați între port și destinațiile interioare – cea mai mare cifră înregistrată până acum. Pe parcursul anului, au fost introduse mai multe navete feroviare noi, iar numărul de plecări și volumele pe rutele existente au crescut. „Există o serie de factori interdependenți care au dus la creșterea volumului. Portul a oferit dovada rezistenței sale în 2020, iar poziția noastră pe piață s-a îmbunătățit considerabil în 2021. Volumele echilibrate de import și export au atenuat impactul penuriei de containere, punându-ne într-o poziție mai bună faţă de alte porturi. Am avut, de asemenea, beneficiul suplimentar al mai multor servicii către destinații noi și importante”, a declarat Elvir Dzanic, directorul executiv al Autorității Portuare din Göteborg .

Spre deosebire de Europa și restul lumii, Suedia și Göteborg au reușit să evite închiderile bruște induse de pandemie. Spațiul amplu al terminalelor și o infrastructură solidă au oferit portului libertatea de a contracara congestia care devenea din ce în ce mai evidentă în porturile din alte țări.

Aproximativ 60% din mărfurile containerizate care trec prin port sunt transportate pe calea ferată. Traficul ro-ro intra-european al portului – transportul de mărfuri pe roți către și dinspre Marea Britanie, Danemarca, Germania și porturile europene cheie din Gent și Zeebrugge din Belgia – a crescut cu 10% în cursul anului. Aproximativ 250.000 t vrac uscat au fost manipulate în 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut