Porturile Anvers și Zeebrugge au format o companie portuară unificată și acum operează împreună sub numele Port of Antwerp-Bruges. Reprezentanții portului au semnat acordul de parteneriat pe 22 aprilie 2022 în cadrul unei adunări generale extraordinare. Noua asociere, care a creat „cel mai mare port de export din Europa”, îşi propune să devină un port global care aduce economia, oamenii și clima în armonie.

În februarie 2021, orașele Anvers și Bruges au anunțat începerea procesului de unificare a porturilor respective. În ziua în care a fost fondat, portul combinat a oferit aproximativ 74.000 de locuri de muncă directe și 90.000 de locuri de muncă indirecte. Oficial, el aduce o valoare adăugată de aproape 21 de miliarde de euro şi, cu o pondere de 4,5% din PIB-ul Belgiei, e de departe cel mai mare motor economic al țării.

Portul fuzionat dorește să-și consolideze și mai mult poziția în lanțul logistic internațional și să joace un rol de lider în tranziția energetică și transformarea digitală. În același timp, promite să creeze valoare adăugată durabilă pentru societate în regiunile Anvers şi Zeebrugge.

În contextul geopolitic și macroeconomic actual, unificarea e o oportunitate de a poziționa mai puternic locațiile portuare din Anvers și Zeebrugge. Portul dorește să combine punctele forte ale ambelor locații portuare și să-și concentreze strategia pe containere, breakbulk, trafic Ro-Ro și produse chimice. Pentru fluxurile mari de marfă, el vrea să preia poziţia de una dintre cele mai importante porţi de acces către Europa.

Cu 147 de milioane de tone pe an de mărfuri, el devine cel mai mare port european de export. Fiind unul dintre cele mai importante porturi de containere după tonaj, Portul Antwerp-Bruges își propune să ofere un răspuns la nevoia de capacitate de containere rezultată din creșterea globală și evoluțiile recente din lanțul logistic internațional. Paralel cu implementarea proiectului „Extra Container Capacity Antwerp” (ECA), portul lucrează la „Container Plan 22-30”, pentru a-și asigura poziția competitivă pe termen lung. De asemenea, vor continua să existe investiții în infrastructuri strategice precum Terminalul Europa din Anvers sau zona de logistică maritimă din Zeebrugge.

Annick De Ridder, șeful portului Anvers și președinta Consiliului de administrație al portului Antwerp-Bruges a declarat: „Portul unit nu este doar motorul economic al Flandrei, ci formează și cel mai mare port de export, cel mai mare port de transbordare a vehiculelor și cel mai important hub chimic din Europa. În același timp, portul are mari ambiții de a deveni poarta energetică către Europa ca „port verde”. Pe scurt, scriem istoria economică flamandă aici și acum.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut