În Marea Britanie, săptămâna viitoare se va încheia dezbaterea publică privind posibilitatea ca şoferii de autoturisme să poată conduce camioane de până la 7,5 tone. O astfel de hotărâre ar crește însă riscul pe drumuri pentru toată lumea, se arată îngrijorată una dintre firmele de instruire a şoferilor profesionişti.
SP Training consideră că statisticile vorbesc de la sine: vehiculele C1, între 3,5 – 7,5 tone, sunt implicate în 23% dintre accidentele cu vehicule de marfă de peste 3,5 tone, în condiţiile în care acestora le revine doar 7% din distanța totală parcursă de vehiculele de marfă de peste 3,5 tone. „Numai acest fapt este suficient pentru a renunţa la ideea relaxării regulilor de licențiere C1 și D1”, a spus Robin Brown, președintele SP Training, citat de Motor Transport.
DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a lansat în august în dezbatere publică această propunere privind permisele de conducere și lărgirea grupului de recrutare pentru vehicule de marfă de dimensiuni medii, sperând că ar putea atrage mai mulți oameni în industrie pe fondul penuriei de șoferi, pentru sprijinirea creșterii economice.
Fostul ministru al transporturilor, Karl McCartney, a declarat: „Înainte de 1997, noii șoferi de orice vârstă aveau libertatea de a conduce o varietate mai mare de vehicule, inclusiv mașini cu remorci. Acum, departamentul pentru transport și guvernul caută opinii cu privire la revenirea la aceste drepturi.”
Dar Robin Brown este de părere că datele sugerează că șoferii de vehicule C1 au o rată mai mare de accidente decât alte HGV-uri la un miliard de kilometri parcurşi, şi, ca urmare, ar trebui mai degrabă organizată recalificarea și retestarea acestor șoferi decât „acordarea liberă a licențelor”. „Posibilitatea ca șoferii cu permis categoria B să conducă şi C1 și D1 ar crește riscul rutier fără un beneficiu tangibil semnificativ.”