Odată cu dublarea prețurilor la energie electrică, serviciul feroviar de marfă devine mai scump, iar semnalele industriei arată că mărfurile pot fi mutate de la calea ferată pe şosea, trage un semnal de alarmă Are Kjensli, CEO al confederaţiei norvegiene NHO Logistics and Transport.

„Invităm ministrul norvegian al Transporturilor și Comunicațiilor la o întâlnire pentru a discuta posibile soluții pentru securizarea mărfurilor pe șine”, spune Are Kjensli într-un comunicat de presă.

Industria trenurilor de marfă a ajuns la o creștere mult așteptată a volumelor în 2021 și la o expansiune de 12% a transportului combinat. Practic, din 2009 nu s-au mai transportat atât de multe mărfuri pe calea ferată. Însă, acum, se pare că prețurile mai mari la energie electrică pot distruge evoluția pozitivă. „Primim semnale de la industrie că majorarea costurilor cu electricitatea slăbesc atât de mult calea ferată, încât mărfurile au început să se deplaseze de la calea ferată la rutier”, spune Are Kjensli.

Creșterea prețurilor la energie are ca rezultat costuri suplimentare de ordinul a 85 milioane NOK (circa 8,36 milioane de euro) pentru mărfurile transportate pe calea ferată în Norvegia. Toți operatorii de transport de marfă din Norvegia își cumpără electricitatea prin BaneNor.

„Invităm guvernul să ne transmită dacă este posibil să se găsească soluții care să asigure continuitatea transportului de marfă pe calea ferată. Nu este vorba doar despre economie, ci și despre climă și siguranța traficului”, atrage atenţia Are Kjensli.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut