În ianuarie, tarifele transportului aerian de mărfuri pe principalele destinații au fost cu 60% mai mari decât anul trecut. Dar, în ciuda majorării prețurilor, cererea pentru acest tip de transport nu este în scădere, după cum arată Air Cargo News.

Cele mai recente date de la Baltic Exchange Air Transportation Index (BAI) arată că tarifele din Hong Kong către America de Nord au fost de 10,90 USD/kg în ianuarie. Prin comparație, prețurile de anul trecut au fost de 6,43 USD/kg (+69,5% de la an la an), iar acum doi ani preţul era de 3,14 USD/kg. Cu toate acestea, tarifele au scăzut în ianuarie de la 12,72 USD/kg, comparativ cu decembrie.

Povestea este similară cu prețurile din Hong Kong în Europa: tarifele din ianuarie au ajuns la 6,61 dolari/kg, ceea ce e mai mult decât cei 4,28 USD/kg din ianuarie 2021 (+54,4%) sau faţă de 2,83 USD/kg în aceeași lună în 2020. Cu toate acestea, se situează sub cei 8 USD/kg din decembrie, când de obicei este vârf de sezon în industrie.

Cu toate acestea, creșterea de la an la an reflectă o majorare generală a prețurilor în cursul lui 2021 din cauza dificultăților lanțului de aprovizionare, precum și a problemelor din Hong Kong legate de închiderea fabricilor din cauza pandemiei și capacitatea redusă a aeronavelor de marfă.

Prețurile din China au crescut și ele față de anul trecut, dar nu în aceeași măsură cu cele din Hong Kong; tarifele din China către SUA au crescut cu aproximativ 30% față de anul trecut.

Pe ruta transatlantică, tarifele de la Frankfurt către America de Nord au crescut cu 3,8% de la an la an, la 4,62 USD per kg.

Deși prețurile călătoriilor cu avionul sunt la vârf, cererea nu este în scădere, deoarece este adesea cel mai eficient mod de transport. Potrivit IATA, cererea a crescut cu 6,9% față de 2019 și cu 18,7% față de 2020. „Cererea va rămâne puternică în toate sectoarele și, așa cum a arătat deja anul acesta, Covid va continua să joace un rol major în revenirea capacității. În special pe rutele cheie din China și Hong Kong, unde încă se aplică unele dintre cele mai stricte restricții”, spune Mads Ravn, vicepreședinte DSV și șef al rețelei DSV Air Charter.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut