Cea mai mare parte din cantitatea de alune din care se fac cremele Nutella provine de la muncitorii turci, care asigură șaptezeci la sută din producția mondială de alune. Din zori până în amurg, în muncă fizică grea, cei care culeg alune îl acuză pe Ferrero că îi exploatează și îi plătește prea puțin.

Salariul pentru douăsprezece ore de muncă pe zi este de 12 euro, deci este mai mic decât salariul minim din Turcia pentru o săptămână de 45 de ore.

Bahri Koyu, un lucrător sezonier în vârstă de 48 de ani, raportează pentru Euronews că există un preț mare de plătit pentru obținerea unor delicatese de creme. “Nici proprietarii, nici producătorii, nu ne plătesc un salariu decent; prețul primit pe kilogram de alune este mic. Acest preț nu este bun pentru noi și nici pentru producători.”

Cumpărătorul numărul unu de alune din Turcia este fabrica italiană de dulciuri Ferrero, care produce nu numai Nutella, ci și ciocolată Ferrero Rocher și ouă de ciocolată Kinder. Ferrero are șase fabrici în Turcia, cu peste o mie de angajați. De 35 de ani cumpără alune din țară. În 2014, a achiziționat Grupul Turc Oltan, lider de piață în achiziția, procesarea și vânzarea alunelor, arată Infostart. “Sunt într-o poziție de monopol. Văd circumstanțele noastre, cât de mult muncim. Nu le vom mai vinde alune anul acesta”, a spus Aydin Simsek, un producător local de 43 de ani, care spune că primeşte doi euro pe kilogramul de alune.

Un purtător de cuvânt al Ferrero a declarat că firma nu deține sau gestionează ferme în Turcia, ci procură arahide în conformitate cu regulile pieței libere. Totuși, președintele Camerei de Agricultură din Istanbul, a făcut apel la autoritatea turcă de concurență să intervină. „În caz contrar, vom ajunge în punctul în care nu vom mai putea vinde produsul altui producător în afară de Ferrero.”

De asemenea, Sener Bayraktar, șeful Camerei de Agricultură Akyaz, ar dori ca autoritatea de reglementare de stat care supraveghează prețurile, depozitarea și plățile să majoreze cotele, astfel încât producătorii să poată vinde mai multe nuci, lărgindu-și astfel baza de clienți. Guvernul turc a declarat că este pregătit să ajute.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut