Ca majoritatea mărcilor occidentale, şi PepsiCo s-a retras din Rusia după invazia Ucrainei. Producătorul mărcilor Lay’s și 7Up făcea 4% din toate vânzările sale în Rusia, așa că efectele se văd chiar dacă grupul continuă să vândă anumite produse alimentare în țară. Însă, în ciuda pierderilor de aproape jumătate de miliard de euro pe piaţa rusească, producătorul a înregistrat în primul trimestru al anului, la nivel global, o creștere a vânzărilor cu 9,3%.

Compania americană raportează 241 de milioane de dolari pierderi în costuri directe, care includ închiderea fabricilor și pierderea stocurilor din Rusia, corelate şi cu deprecierea rublei rusești. În total, PepsiCo a înregistrat pierderi de 482 de milioane de dolari (450 de milioane de euro), potrivit Retail Detail.

Cu toate acestea, PepsiCo își crește previziunile de vânzări pentru 2022, după un prim trimestru favorabil. În cele trei luni încheiate la 19 martie, vânzările au crescut cu 9,3%, până la 16,2 miliarde de dolari (15 miliarde de euro). În perioada menţionată, au crescut atât prețurile, cât și volumele vânzărilor. „Având în vedere puterea și rezistența afacerii noastre până în prezent și ținând cont de o inflație mai mare decât cea estimată a costurilor materiilor prime pentru restul anului 2022, ne așteptăm acum ca vânzările noastre organice pentru întregul an să se majoreze cu 8%”, a spus CEO Ramon Laguarta. Anterior, compania previzionase o creștere de 6%.

În ciuda costurilor din Rusia, profitul net s-a dublat cu peste 4,3 miliarde de dolari (4 miliarde de euro). Pentru întregul an, însă, grupul își reduce prognoza, în principal din cauza efectelor valutare. De asemenea, producătorul de băuturi răcoritoare avertizează și că efectele conflictului s-ar putea extinde și mai mult pe piețele volatile ale materiilor prime și în întreruperile lanțului de aprovizionare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut