Șomajul planează asupra lucrătorilor din mai multe sectoare ale economiei ruse, ca urmare a impactulului sancțiunilor occidentale fără precedent. Șomajul parțial este adesea folosit pentru a evita disponibilizările, dar este de obicei însoțit de o reducere a salariului. În cazul producătorului rus de camioane Kamaz, peste cinci mii de angajați lucrează cu normă redusă ca urmare a lipsei de componente şi a sancțiunilor occidentale impuse Moscovei.

„La Kamaz a fost introdusă o săptămână de lucru de trei zile: managerii, specialiștii și angajații unităţilor de producție care se confruntă cu o lipsă de componente au început să lucreze cu program redus”, a scris portalul de știri al grupului, Vesti Kamaza. Este vorba despre 5.500 de persoane, a declarat Serghei Romanyuk, directorul departamentului de relații dintre angajați și conducere. Pe de altă parte, grupul rus asigură că acestor persoane le-au fost oferite „locuri de muncă temporare”, pentru „a le menține nivelul veniturilor și a păstra forța de muncă”, subliniază Serghei Romaniouk, citat de Le Figaro.

Şi Renault a fost încolțit de sancțiunile occidentale împotriva Rusiei, iar compania, lider în țară cu marca Lada, și-a vândut în mai bunurile statului rus. O mare parte din cei aproape 40.000 de angajați ai gigantului auto Avtovaz (Lada) au fost trimişi în șomaj parțial şi plătiți cu două treimi din salariu, de la începutul lunii aprilie și cel puțin până pe 6 iunie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut