Situația de pe piața de transport de marfă din Rusia devine tensionată din cauza noilor condiții economice. În ultimele săptămâni, costul transportului a crescut cu 10-12%, iar costul întreținerii camioanelor cu 60%. Acest lucru se precizează într-o scrisoare trimisă comisarului prezidențial pentru protecția drepturilor antreprenorilor, Boris Titov, de către comunitatea managerilor principalelor companii de logistică.

Companiile cer împrumuturi subvenționate pentru a-şi reface capitalul de lucru, pentru a plăti ratele de leasing și pentru a-şi acoperi lipsurile de numerar pe o perioadă de 1 an, cu dobândă zero. Membrii comunității industriei spun că aceste măsuri vor salva cel puțin 90% din locurile de muncă și vor elibera fonduri pentru repararea și întreținerea parcului de vehicule.

Companiile de transport și logistică propun echivalarea cuantumulului subvențiilor cu valoarea majorării dobânzilor. Potrivit lui Igor Ilkaev, CEO al Dentro, beneficiul va reduce povara financiară a transportatorilor, deoarece 60% din echipamente sunt închiriate.

Companiile consideră că stabilirea de către Banca Centrală a Federației Ruse a valorii maxime a diferenței de schimb valutar va contribui, de asemenea, la minimizarea costurilor, comparativ cu momentul actual în care fiecare bancă stabilește diferența în mod independent, afirmă Alexander Kibalnikov, director general al SPAK.

Industria mai propune şi eliminarea taxei de transport şi suspendarea taxei de reciclare, care este plătită de producătorii de echipamente și de dealeri.

„Acest lucru va reduce povara financiară la achiziționarea de echipamente, având în vedere că vehiculele străine și-au dublat deja prețul, iar costul celor autohtone a crescut cu 60%”, a declarat Vadim Filatov, director adjunct al PEC.

Printre altele, companiile au cerut statului să limiteze funcționarea sistemului automat de control al greutății și dimensiunilor pe o perioadă de 1 an. Reprezentanții afacerilor consideră că activitatea de control nu este suficient de corectă, neluând în considerare posibilitatea de a se muta încărcătura în timpul mișcării, iar locurile pentru instalarea punctelor de control nu sunt reglementate. Drept urmare, transportatorii primesc adesea amenzi nerezonabile, pe care sunt nevoiți să le conteste în instanță, după cum au explicat PEC și Dentro pentru Retail.ru.

Companiile de transport sunt în favoarea extinderii gamei de mărfuri care nu fac obiectul restricțiilor sezoniere privind sarcina pe osie atunci când se circulă pe drumurile regionale și locale. Mai exact, propun completarea listei care acum se referă doar la alimente şi produse medicale și sanitare, cu bunuri de larg consum. Potrivit lui Vadim Filatov, decizia este relevantă, deoarece unele dintre categoriile de produse nu sunt temporar disponibile pe piața rusă, iar pentru a preveni lipsa de produse este importantă livrarea neîntreruptă în toată Federația Rusă.

În ultima lună, cheltuielile companiilor de transport cu piese și componente auto au crescut cu 87%, iar cifra va ajunge la 90%, până la sfârșitul anului. Acest lucru se va întâmpla și din cauza suspendării contractelor de service cu centrele autorizate ale producătorilor străini de camioane. Anterior, transportatorii plăteau pentru întreținerea și reparațiile la centrele autorizate o dată la câteva luni. Acum, dacă un vehicul se defectează în timpul călătoriei, centrul de service solicită plata integrală a serviciilor de reparații în avans, iar asta duce la lipsuri de numerar.

La sfârșitul lui 2022, companiile de transport și logistică prevăd o creștere a costului transportului cu 32%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut