Pentru prima dată din aprilie 2020 încoace, Scania oprește liniile de asamblare ale vehiculelor sale industriale în fabricile suedeze, franceze și olandeze. În timp ce suspendarea producției de anul trecut a durat o lună şi a fost generată de pandemie, aceasta este acum cauzată de lipsa globală de semiconductori, o problemă care afectează întreaga industrie auto și care a forțat deja și alte mărci de camioane să încetinească sau să oprească liniile de producţie.
Închiderea fabricilor europene va dura o săptămână, în timp ce următoarea oprire va atinge unităţile din America Latină. Acest lucru a fost anunțat agenției AFP de către purtătorul de cuvânt al companiei, Karin Hallstan, explicând că perioada este dificilă, iar prea multe elemente indică direcția greșită. „Din acest motiv, am decis să reducem rata de producție pentru câteva zile.”
Scania restructurează producția de vehicule industriale, având în vedere cererea crescută de camioane electrice. Programul prevede că uzinele suedeze vor fabrica vehicule electrice, în timp ce modelele cu motoare diesel vor fi asamblate la uzina franceză din Angers, care astăzi produce șapte unități pe zi și care se așteaptă să ajungă la o sută/zi.