În loc să dezvolte treptat o sucursală mică, grupul austriac Schwarzmüller consideră că, mai ales în contextul actual, acordul cu o companie parteneră puternică ar da roade mai repede. Cu această strategie, Schwarzmüller și-a schimbat politica de afaceri în Bulgaria, renunţând la locația sa din Sofia și semnând un contract exclusiv cu SMTrailers, partener care nu doar vinde vehicule utilitare, ci asigură și întreținere, reparații și achiziționarea de piese de schimb în locațiile sale din Sofia și Burgas. 

Se preconizează că schimbarea din Bulgaria va accelera creșterea, la fel ca în Slovacia. Schwarzmüller vinde deja o treime din toate vehiculele noi în Europa de Est și de Sud-Est, fiind numărul unu în Ungaria, Cehia şi Slovacia. De asemenea, în Polonia preconizează o creştere rapidă până la o cotă de piaţă de două cifre, cu un target de 1.000 de vehicule în 2021. „În condițiile de piață actuale din multe țări est-europene, o organizație proprie nu este neapărat un avantaj”, a explicat Roland Hartwig.

Cu aproximativ 2.000 de remorci cerute pe an, piața Bulgariei este aproape la jumătate faţă de cea a Austriei. În noile condiții, producătorul de camioane speră să își crească cota de piață la 10% deja anul viitor și să vândă 200 de vehicule.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare