Sondajul „AHK World Business Outlook”, realizat de Camerele Germane de Comerț Exterior (AHK) prin chestionarea a 4.200 de companii asupra situaţiei generate de blocarea impusă de China, arată că 47% dintre companiile germane cu sediul acolo își pun locațiile sub semnul întrebării. Mai exact, companiile germane din străinătate se simt obligate să-și adapteze deciziile privind locația la nivel global și strategiile de livrare la situația mondială în schimbare.

Mai mult de o treime dintre companiile chestionate consideră că e nevoie să reevalueze complet riscurile noilor locații din cauza revoltelor globale actuale. 34% dintre companiile germane active la nivel global văd, de asemenea, o creștere a influenței politice asupra lanțurilor de aprovizionare. „Nu numai războiul din Ucraina cu consecințele sale arată că este posibilă o pierdere completă a relațiilor de afaceri”, spune șeful comerțului exterior al DIHK, Volker Treier.

De asemenea, mai mult de un sfert dintre companiile conectate la nivel global doresc să-și extindă portofoliul de furnizori în alte regiuni, iar mai mult de o cincime consideră că este necesară o relocare a producției. Companiile, atunci când iau decizii cu privire la furnizori, rute de transport și locuri de producție, trebuie să ia în considerare riscurile politice, pe lângă factorii de afaceri. Diferitele moduri în care țările fac față pandemiei de coronavirus joacă, de asemenea, un rol.

Blocarea din China din ultimele săptămâni a făcut ca aproape jumătate dintre companiile germane cu sediul acolo (47%) să se simtă obligate să-și regândească critic locațiile, iar 1 din 8 companii ar părăsi țara în favoarea unei locații mai apropiate de piața internă europeană sau germană. Acestora li se adaugă protecționismul din ce în ce mai mare al țării, la care se așteaptă aproximativ fiecare a doua companie germană cu sediul în China (56%) pe termen lung. „Rezultatul sondajului e surprinzător. Relocarea este dificilă, mai ales că nicio companie nu a luat peste noapte decizia de a se muta în China, ci de obicei pe durata a mai mulţi ani.”

În plus, şi perturbarea continuă din lanțurile de aprovizionare face ca o treime dintre companiile germane din străinătate să declare că influența politică asupra lanțurilor de aprovizionare le-a forțat să-și reconsidere afacerile externe.

Volker Treier respinge însă ideea de renaționalizare a lanțurilor valorice: „E corect și important din punct de vedere economic să adaptăm locațiile și rutele de transport. Cu toate acestea, e greşit considerentul că Germania ar avea beneficii dacă și-ar reduce angajamentul economic internațional.

Germania trebuie să iasă mai mult în lume acum dacă vrea să-și mențină sau să-și extindă prosperitatea.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare