Potrivit unui sondaj realizat între expeditori, comercianți și expeditori, și mai mult haos pentru lanțurile globale de aprovizionare este aşteptat în perioada de vârf a verii, când volumele cresc. Sondajul, realizat de Container xChange, un furnizor de infrastructură tehnologică pentru companiile de logistică a containerelor, a cuprins aproximativ 200 de jucători din industrie.

Cel mai recent sondaj „xChange Industry Pulse Survey”, citat de Container News, a constatat că 51% dintre respondenți se așteaptă ca în sezonul de vârf din 2022 să fie un haos mai mare decât cel de anul trecut. Aproximativ 26% dintre participanţii la sondaj prevăd că sezonul de vârf din acest an va fi mai puțin haotic decât în 2021, în timp ce 23% se așteaptă ca nivelul de haos să fie același.

În mod tradițional, perioada de vârf de transport este cel de-al treilea trimestru al fiecărui an, deoarece comercianții cu amănuntul își construiesc stocuri înainte de al patrulea trimestru al sezonului de vacanță și de cumpărături. Anul trecut, creșterile volumelor de mărfuri au condus la rate record de transport al containerelor, întârzieri în livrare, congestionarea porturilor și fiabilitatea serviciilor de transport de containere.

În ceea ce privește strategia privind sursele de aprovizionare cu containere din acest an, în comparație cu vremurile de dinainte de pandemie, 56% au spus că au „rețele în creștere”, 38% au spus că au fost de acord cu „contracte pe termen lung”, iar 25% au declarat că au o „rețea multiplă”.

De asemenea, 58% dintre respondenți au raportat că blocajele Covid din China au făcut dificilă producţia şi expedierea produselor în cantităţile planificate, sugerând că întârzierile de marfă și cererea nesatisfăcută se dezvoltă pe măsură ce strategia Chinei zero-Covid limitează exporturile către Europa și SUA. „A prezice exact ce se va întâmpla în sezonul de vârf din acest an este mai greu decât în mod normal, deoarece există atât de multe semne contradictorii și intangibile”, a declarat Christian Roeloffs, co-fondator și CEO al Container xChange. „În ceea ce privește furnizarea de mărfuri, blocajele din China au afectat disponibilitatea mărfurilor pentru export către piețele cheie din Europa și America de Nord. O mare întrebare este dacă în cele din urmă China își va sacrifica politica de zero Covid-19 pentru a face comerțul și economia să funcţioneze din nou. Dacă regulile de izolare se relaxează și transportatorilor li se permite să se întoarcă la muncă, atunci aceste restanțe vor ajunge în același timp cu comenzile din sezonul de vârf, ceea ce ar putea provoca multe blocaje ale lanțului de aprovizionare în porturile din Europa și SUA, unde aglomerația este deja resimţită.”

Principalele provocări identificate de respondenți, pe lângă blocajele în curs ale Chinei, au fost disponibilitatea containerelor, depozitele pline, inflația, criza Rusia/Ucraina și creșterea prețurilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut