În ciuda bonusului de 20 de cenți pe litru din aprilie, prețul la combustibil în Spania este mai scump decât în statele vecine. De aceea, Federația Națională a Asociațiilor de Transport din Spania (Fenadismer) intenționează să ceară Guvernului ca Agenția Fiscală să gestioneze eventuala extindere a reducerii de 20 de cenți la combustibil.

Potrivit Fenadismer, deoarece în următoarele săptămâni sunt așteptate prețuri record la combustibil, care marți a ajuns la 120 de dolari barilul, Guvernul va extinde inevitabil ajutorul direct pentru combustibil. Iar pentru eventuala prelungire din iulie, asociația va cere guvernului spaniol ca respectiva subvenţie să fie gestionată direct de Agenția Fiscală și nu prin intermediul benzinăriilor, cerere pe care o va face și asociația franceză a transportatorilor OTRE guvernului francez.

În cadrul Planului național de răspuns la consecințele economice ale războiului din Ucraina, reamintim că, printre măsurile economice aprobate de guvernul spaniol la sfârșitul lui martie s-a numărat și bonusul de 20 de cenți pe litru pentru compensarea economică a sectoarelor cele mai afectate de creșterea prețurilor la carburanți, care se aplică de la 1 aprilie și este gestionată direct la benzinării.

Potrivit Fenadismer, însă, această măsură nu a avut efectele dorite deoarece companiile petroliere și comercianții de carburanți au modificat în acest timp prețul final al combustibilului, fără a avea legătură cu prețul petrolului la un la nivel internațional. În Spania, prețul final al carburanților, înainte de taxe, este acum cu până la 10 cenți peste cel al țărilor vecine.

De aceea, și având în vedere prognoza că bonusul va fi prelungit, iar tendința previzibilă că în următoarele săptămâni prețul internațional al țițeiului se va menține la prețuri record, mai mari de 120 de dolari barilul, Fenadismer va solicita ca, din iulie, acest bonus să fie gestionat direct de Agenția Fiscală, printr-un sistem lunar de rambursare pe baza litrilor consumați în luna precedentă, pentru a preveni absorbția acesteia de companiile petroliere și distribuitorii de combustibili atunci când îl aplică clienților săi. Același lucru va fi cerut guvernului francez și de asociația transportatorilor OTRE.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut