Spania va folosi un miliard și jumătate de euro din fondurile pe care le va primi din programul CE Recovery Fund pentru a dezvolta transportul combinat rutier-feroviar, cu scopul de a muta mărfurile din camion pe tren. Acest lucru a fost anunțat de Ministerul spaniol al Transporturilor, precizând că fondurile vor fi parte a programului spaniol Freight 30, care vizează creșterea cotei de piață a căii ferate în transportul de mărfuri, de la actualul 4% la 10%, până în 2030, în tone-km.

O treime din sumă va fi investită în infrastructura pentru intermodalitate: 222 de milioane de euro pentru patru noi terminale în Vicálvaro, La Llagosta, Fuente de San Luis și Júndiz, 403 milioane de euro pentru modernizarea căii ferate din porturi şi 43 de milioane de euro pentru acces rutier. Alte 500 de milioane de euro vor fi destinate sustenabilității și digitalizării. Din acestea, 365 de milioane de euro vor fi alocate pentru instalarea sistemului Ertms pe căile ferate, pentru achiziționarea materialului rulant cu voltaj dual și ecartament variabil, pentru crearea de terminale rutiere-feroviare şi pentru subvenţii pentru vehicule mai puțin poluante.

O parte din fonduri vor fi, de asemenea, destinate transportului rutier, respectiv construirii de locuri de parcare sigure pentru camioane și de sisteme de alimentare cu combustibili alternativi. De altfel, ministerul spaniol a raportat că transportul terestru de mărfuri a atins deja nivelurile pre-pandemice.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut