În 2022, porturile maritime ale Germaniei au manipulat 279,1 milioane de tone de mărfuri, cu 3,2% mai puțin decât în 2021 și cu 4,9% mai puțin decât în 2019. Potrivit Biroului de Statistică al Germaniei (Destatis), volumul mărfurilor primite din străinătate a scăzut cu 1,5%, adică mult mai puțin brusc decât s-a contractat volumul mărfurilor expediate în străinătate (-7%). Rusia, cea mai importantă țară parteneră în 2021, a coborât pe locul al șaptelea în 2022, cu 13,4 milioane de tone de mărfuri. Prima poziţie i-a revenit în schimb Suediei, care a furnizat cea mai mare cantitate de mărfuri manipulate: 24,4 milioane de tone.

Suedia a fost urmată de de Norvegia, cu 22,7 milioane t, SUA (22 milioane t) și China (20,9 milioane t).

Cele mai importante porturi au fost Hamburg, cu 103,4 milioane t (-7,2% față de 2021), Bremerhaven (42,8 milioane t, -8,7%), Wilhelmshaven (31,8 milioane t, +7,6%), Rostock (21,3 milioane t, -3,2% ) și Lübeck (16,4 milioane t, -6,9%).

Debitul de containere în porturile maritime germane în 2022 a fost cu 6,3% mai mic față de anul precedent (13,9 milioane TEU), după ce, în 2021, crescuse cu 5,8% față de 2020. China a absorbit 21,5% din total, iar SUA 10,2%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut