Începutul sezonului estival aduce în prim plan conflictul dintre șoferii de camion şi pasageri în accesarea feribotului către și dinspre Sardinia. În realitate, disputa este între transportatorii rutieri și companiile de transport maritim, deoarece primii îi acuză pe cei din urmă că vehiculele turiștilor sunt privilegiate la îmbarcare sau la atribuirea de cabine.

Ziarul L’Unione Sarda a relatat pe 28 mai că în Livorno „peste treizeci de transportatori au avut parte de o surpriză neplăcută: li s-a refuzat atribuirea unei cabine pentru traversarea de noapte, în ciuda rezervărilor făcute de birourile comerciale ale companiilor pentru care lucrează”. Incidentul ar fi avut loc pe un feribot Moby cu destinația Olbia, pe care șoferii ar fi putut alege doar între fotolii sau pasaj pe punte.

Tensiunea a atins apogeul după luni de critici în care șoferii s-au plâns că sunt tratați ca pasageri de clasa B şi că în perioadele cele mai dificile ale pandemiei li se aloca un pat la 4 şoferi, în ciuda reglementărilor sanitare.

De asemenea, în sezonul de primăvară și vară au fost adesea nevoiți să călătorească în condiții dificile fără a se putea odihni, având în vedere numeroasele ore de condus în Sardinia sau în toată peninsula.

După acest fapt, președintele Comisiei de Muncă a Camerei Deputaţilor din Italia, Romina Mura, a cerut intervenția Autorității de Reglementare a Transporturilor „pentru a pune capăt discriminării transportatorilor rutieri”.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut