Tendința spre termene de plată mai scurte a continuat în ultimele luni, în special în domeniul logisticii, după cum arată cel mai recent studiu realizat de agenția germană de credit Creditreform. Creditorii doresc securitate și lichiditate în aceste vremuri, iar acesta este motivul pentru care termenele de plată se reduc tot mai mult.

Potrivit Creditreform, furnizorii și creditorii din afacerile B2B din Germania au înregistrat o întârziere medie la plată de 9,97 zile în a doua jumătate a lui 2021, faţă de primul semestru în care întârzierea era de 10,23 zile. Aceste date sunt obţinute prin evaluarea a peste 3,7 milioane de documente de facturare din Registrul debitorilor Creditreform Germania (DRD) pentru lunile iulie – decembrie. În principal, clienții din industrie și logistică au prezentat un comportament de plată îmbunătățit, notează Verkehrs Rundschau.

Ca urmare a incertitudinii considerabile privind evoluția viitoare a pandemiei, mulți creditori au simplificat recent gestionarea creanțelor și au redus termenele de plată. Patrik-Ludwig Hantzsch, șeful Creditreform Economic Research, observă „o nevoie crescută de securitate în rândul creditorilor” şi o tendință către termene de plată mai scurte în ultimele luni. Clienților li s-au acordat în medie 30,71 zile ca termen de plată (S1 2021: 31,89 zile). „Termenele de plată în Germania sunt în prezent mai scurte decât au fost acum ani de zile”, spune Janine Stappen, șefa departamentului de evidență a debitorilor.

În a doua jumătate a anului trecut, perioada medie de colectare a scăzut la 40,68 zile, comparativ cu prima jumătate a lui 2021: 42,12 zile. Această cifră cheie rezultă din suma termenelor de plată convenite și posibile întârzieri la plată și arată timpul dintre prestarea serviciului și primirea banilor. Ca urmare, această perioadă totală restantă a fost cea mai scăzută din 2015 până în prezent.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut