De la data de 1 ianuarie 2023, Germania a majorat taxele de drum pentru vehiculele industriale, aplicând trei parametri pentru a calcula suma care trebuie plătită pe kilometru parcurs: costurile poluării aerului, costurile poluării fonice și costurile infrastructurii.

  • Ponderea aferentă infrastructurii și zgomotului depinde de clasa de greutate a vehiculului și de numărul de osii pentru vehiculele cu greutatea totală a vehiculului de peste 18 tone.
  • Cota de taxare aferentă poluării atmosferice este determinată pe baza clasei de emisii a vehiculului, pe care guvernul german a împărțit-o în șase categorii, de la A (cel mai puțin poluant, care include motoarele Euro 6) la F (cel mai poluant, care include Euro 1 și Euro 0). Proprietarii de vehicule trebuie să declare singuri clasa, corect (principiul autodeclarării), pe baza unui grafic publicat online, disponibil AICI.

Toll Collect, care gestionează taxele germane, permite calculul costului pe kilometru, folosind un calculator special disponibil online AICI.

De exemplu, un ansamblu cu cinci axe, cu o greutate de peste 18 t, echipat cu un motor Euro 6, plătește o taxă de 19 eurocenți/km, din care 15,5 eurocenți pentru infrastructură, 2,3 eurocenți pentru poluarea aerului și 1,2 eurocenți pentru poluarea fonică. În aceeași situație, un vehicul echipat cu motor Euro 5 plătește 22,9 eurocenți/km, iar unul Euro 4 plăteşte 25,4 eurocenți/km.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut