Când a izbucnit războiul ruso-ucrainean, sute de camioane poloneze, şi nu numai, se aflau pe rute către Rusia și Asia Centrală. Cele care au reuşit să rămână departe de granița cu Ucraina, au avut călătorii relativ pașnice, fără incidente deosebit de periculoase. Însă au existat şi incidente care arată faptul că astfel de rute vor deveni foarte rare în viitorul apropiat. În zona Vămii Cernăuți au fost reținute camioane cu marfă care aveau ca expeditor sau destinatar țările agresoare Belarus și Rusia. Camioanele era încărcate cu legume proaspete, instalații sanitare, materiale de construcţii, anvelope pentru vehicule sau baterii pentru mașini. Atât mărfurile, cât și vehiculele, urmau să fie predate Forțelor Armate, Serviciului de Grăniceri și Gărzii Naționale din Ucraina.

După cum a raportat Rzeczpospolita, încărcăturile de pe relația Polonia-Rusia au dispărut în masă de pe piață, iar tot mai puține companii doresc să efectueze astfel de transporturi, pe de o parte din cauza preocupării pentru şofer, iar pe de alta din teama pentru vehicule și marfă. Din motive evidente, șoferii ucraineni nu vor să intre în Rusia sau Belarus, în timp ce polonezilor le este frică de o posibilă escaladare a conflictului care i-ar putea face ostatici ai Rusiei.

După cum arată rapoartele din Ucraina, temerile de acest tip sunt pe deplin justificate. Serviciul vamal de la Cernăuţi, care supraveghează granița cu România și Moldova, a confiscat un întreg grup de camioane. Aceste vehicule au efectuat transporturi care aveau ca expeditor sau destinatar companii din Rusia și Belarus, deci erau considerate transporturi comandate de invadatori. Presa ucraineană, printre care Novoe Vremia, unul dintre cele mai mari ziare din țară cu orientare pro-occidentală, vorbeşte pe larg despre caz, citând chiar anunțul vameșilor.

Camioanele confiscate urmau să fie predate serviciilor în uniformă ucrainene, în primul rând armatei, grănicerilor sau forțelor teritoriale. Procuratura ucraineană va prelua supravegherea încărcăturii.

În fotografia atașată comunicatului ucrainean se observă numere de înmatriculare de Turcia, ceea ce arată clar că originea vehiculelor nu a contat prea mult, ci doar faptul că transportau mărfuri în numele rușilor sau belarușilor. Publicaţia ucraineană nu precizează însă ce s-a întâmplat cu şoferii acestor camioane.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut