Tarifele ridicate ale mărfurilor și nivelurile scăzute ale serviciilor transportatorilor oceanici ar putea dura până la începutul lui 2023, potrivit unei informări a clienților de către un expeditor de frunte din Marea Britanie. Acesta este critic față de aparenta nesocotire arătată de transportatori față de criza lanțului de aprovizionare, susținând că aceştia preferă mai degrabă să „sărbătorească” tarifele ridicate actuale, decât să le pese de soarta clienților lor.

JAG UFS International, cu sediul logistic lângă Aeroportul Heathrow, a avertizat că nu va exista „lumină la capătul tunelului” pentru expeditori până când noile port-containere ultra-largi (ULCV) comandate de transportatori nu vor fi lansate pentru mai multă capacitate. CEO-ul Gary Wilcox a declarat pentru The Loadstar că a trimis un buletin informativ clienților după o serie de întâlniri „deprimante” cu transportatorii. Acesta reflectă gândirea actuală a liniilor de containere conform căreia, în special afacerea din Marea Britanie „nu este suficient de atractivă pentru ei”, în ciuda tarifelor din Asia, care sunt acum  de peste 16.000 de dolari pe 40 de metri. Acesta consideră că motivul pentru care un transportator major își reduce angajamentul față de Marea Britanie este dezechilibrul comercial, cu un raport de patru containere de import pentru unul singur de export.

Într-adevăr, porturile din Marea Britanie sunt primele omise ad-hoc atunci când operatorii de transport doresc să-și repornească rețelele și se știe că unele dintre liniile de alianță Asia-Europa de Nord sunt în favoarea ideii ca Marea Britanie să fie deservită permanent prin relee de alimentare de la Anvers sau Rotterdam.

Gary Wilcox a fost însă dur cu lipsa de empatie manifestată de transportatori față de criza care afectează importatorii britanici. „Industria se confruntă în prezent cu cele mai ridicate niveluri de preţuri. Transportatorilor nu le pasă de impactul asupra expeditorilor și clienților acestora sau asupra efectelor de creştere a preţurilor în magazine şi în retailul online. De asemenea, nici de lipsurile evidente ale produselor de la raft.”

Ca urmare, multe companii iau în considerare oprirea operațiunilor de import. „Industria cere stabilitate, cu o rată mai durabilă, în care liniile de transport maritim pot face bani şi, în același timp, își pot preţui clienții dintr-o piață deja competitivă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut