Deşi industria de transport a fost esențială în perioada pandemiei, acum aceasta nu beneficiază de sprijinul Guvernului, ci, dimpotrivă, este împovărată de noi taxe. Problemele cu care se confruntă această industrie au fost discutate în cadrul unei întâlniri între membrii asociației pentru Afaceri din Bizkaia (Asetrabi). Președintele asociației, Sonia García Díaz, și-a exprimat nemulțumirea cu privire la modul în care instituțiile publice tratează companiile de transport după izbucnirea pandemiei. „Când aproape toată lumea era blocată, noi am fost acolo pentru orice aveau nevoie, dar când a venit vorba de definirea unor măsuri excepționale, nu am contat. Nu am putut accesa planurile ERTE sau Renove, dar putem suporta obligațiile de a folosi drumuri cu taxă și de a investi în vehicule mai puțin poluante, deși mult mai scumpe.“

Aceasta a explicat că firmele de transport plătesc deja mai multe impozite decât restul contribuabililor, iar administrațiile competente ar trebui să trimită o situație detaliată în care să explice unde ajunge fiecare cent din impozitele plătite, astfel încât ulterior să fie deduse contribuțiile fiscale destinate serviciilor sau investițiilor publice pe care acest sector nu le folosește. „Atunci când prețul energiei electrice crește, Guvernul ia măsuri de urgență. De ce? Pentru că afectează întreaga populație. De ce nu se întâmplă același lucru și când crește prețul combustibilului? Pentru că nu afectează consumatorul final. Dacă această creștere ar putea fi indexată la fiecare produs transportat, atunci această creștere de cost nu ar fi suportată numai de transportatori.“ 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare