Președintele Camerei de Comerţ şi Industrie (OTS) din Hopa (Turcia), Osman Akyürek, a declarat că şirul lung de camioane din graniţă este rezultatul practicii arbitrare a Georgiei. Acesta a declarat că Georgia ține camioanele cu plăcuțe turcești de înmatriculare în așteptare, permiţând prioritar trecerea camioanelor cu numere georgiene.

Camioanele ajunse la frontiera Sarp dintre Turcia şi Georgia, în drumul lor cu mărfuri de export din diferite regiuni ale Turciei către alte țări, au provocat congestie în regiune. Pentru că parcările sunt deja pline, șoferii de TIR își așteaptă rândul pe banda de urgenţă a Drumului de Coastă a Mării Negre, pe traseul raional Kemalpașa, Hopa și Arhavi, cu plecare de la Poarta de Frontieră Sarp. Coada creată de camioane a ajuns în medie la 8 kilometri lungime, relatează Lojiport.

Adjunctul organizaţiei neguvernamentale CHP din Artvin, Uğur Bayraktutan, a venit în regiune cu președintele Camerei de Comerț și Industrie Hopa, pentru a se întâlni cu șoferii de camion și a le asculta problemele. Subliniind că a văzut cât de frapante sunt problemele din zonă, Uğur Bayraktutan a spus: „Am văzut transportatori care aşteaptă în condiţii dificile şi primitive timp de 5 zile doar în Hopa și Arhavi. Fac un apel public către autorităţi, pentru că sunt șoferi care zac în camioane de zile întregi. Să rezolvăm această problemă!” Uğur Bayraktutan a declarat că se va întâlni cu ambasadorii țărilor relevante pentru a rezolva problemele apărute din practicile arbitrare aplicate împotriva camioanelor turcești, în special de către Georgia. Osman Akyürek, pe de altă parte, a subliniat că problemele transportatorilor au crescut odată cu creșterea exporturilor. Afirmând că a existat o aglomerație serioasă la Poarta de Frontieră Sarp în ultimele luni, Akyürek a făcut următoarea evaluare: „Aceasta se datorează faptului că Poarta Vamală Iran-Turkmenistan Lütfü Abat e închisă de mult timp. Faptul că vehiculele care mergeau spre Turcia prin Iran s-au îndreptat spre Frontiera Sarp a crescut între timp intensitatea. Am transmis această chestiune ministrului Comerțului. Credem că problema va fi rezolvată prin negocieri interguvernamentale.”

Akyürek a subliniat că şi punctul vamal Türkgözü dintre Turcia și Georgia a fost închis în perioada 25 aprilie – 25 mai din cauza reconstrucției, ceea ce a crescut și mai mult densitatea vehiculelor și camioanelor la Frontiera Sarp. Iar o altă problemă este dubla rutină aplicată transportatorilor. „Georgia prioritizează trecerea propriilor vehicule şi păstrează camioanele cetățenilor străini, în special turci, în parcări de camioane și pe șosele de centură. Acest lucru ne afectează negativ competitivitatea și comerțul”, a spus Akyürek, adăugând că se așteaptă ca autoritățile să acționeze cât mai curând posibil pentru a rezolva problemele.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut