În urma unei hotărâri a Curții Europene de Justiție, Comisia UE i-a cerut Germaniei să facă tot posibilul pentru a respecta valorile limită pentru dioxidul de azot poluant din aer. Pentru asta, trebuie avute în vedere toate cauzele, inclusiv emisiile vehiculelor diesel mai vechi, după cum a declarat la Bruxelles, săptămâna trecută, un purtător de cuvânt al CE.
Purtătorul de cuvânt a subliniat că țările UE au mână liberă în alegerea mijloacelor de a obţine un aer mai curat, dar că măsurile trebuie să fie eficiente și să rezolve problema cât mai curând posibil. „Cu cât depășirea este mai mare, cu atât este mai urgentă necesitatea de a lua măsuri drastice pentru a proteja sănătatea cetățenilor.“
Valorile limită ale UE sunt în vigoare din 2010. În 2016, acestea au fost depăşite în 90 de orașe germane. De atunci, însă, calitatea aerului s-a îmbunătățit, potrivit Agenției Federale de Mediu. În anul coronavirusului, 2020, doar în șase locații s-au mai descoperit excese.