Lipsa de șoferi din Regatul Unit și lipsurile suferite de un procent semnificativ din populația britanică, au determinat guvernul să elaboreze o formulă de pregătire „express” pentru a obține rapid șoferi. Uniunea Europeană a confirmat că nu îi va recunoaște pe acești șoferi britanici decât dacă vor dovedi că au pregătirea necesară în țările UE.

Regatul Unit era deja țara cu cea mai mare penurie de șoferi profesioniști înainte de Brexit, dar, fără îndoială, separarea sa de Uniunea Europeană și legile sale dure privind imigrația au fost terenul propice pentru creșterea unei probleme deja existente.

Guvernul britanic a conceput un Plan de Urgență susţinut cu 10 milioane de euro pentru a acoperi rapid pregătirea șoferilor profesioniști. Practic, în doar douăsprezece zile, candidaţii reuşesc să obțină calificarea de șofer profesionist. Această pregătire „express” a șoferilor care lucrează în companii din Marea Britanie a constituit un motiv de îngrijorare în UE, ceea ce l-a determinat-o pe europarlamentarul basc Izaskun Bilbao să adreseze o întrebare Comisiei Europene cu privire la validarea acestor profesionişti.

Răspunsul nu a întârziat să apară, iar Comisia a confirmat că, într-adevăr, pentru a putea lucra într-o companie de transport din UE în calitate de șofer, este necesar ca aceştia să dovedească, printre altele, că au promovat toată pregătirea cerută de lege, calificarea inițială pentru CPC fie în mod obișnuit de 280 de ore, fie accelerat, de 140 de ore.

Deficitul de șoferi este o problemă generală în transport, observă fenadismerencarretera.com, pentru care nu există o soluție ușoară. Iar în această situaţie s-a ajuns din mai multe motive:

– Costul accesului la profesie (în timp, efort şi bani).

– Condițiile dure de muncă ale șoferilor profesionişti, agravate în ultimii ani.

– Lipsa de remunerare în funcţie de efortul depus de şoferi şi de duritatea profesiei.

Spania nu este nici ea imună la această problemă: se estimează că 20% dintre companiile de transport au probleme în angajarea șoferilor profesioniști și că există un deficit de 10.000 de șoferi, situaţie de altfel greu de înţeles în condiţiile în care șomajul ajunge la aproape 20%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut