Municipiul Viena nu va mai procura vehicule noi pe benzină sau diesel pentru flota municipală cel târziu din 2025. Posibilele excepții se aplică doar anumitor vehicule speciale pentru care nu sunt disponibile alternative fără emisii de CO2 până atunci.

După cum subliniază consilierul pentru Climă Jürgen Czernohorszky în declarația orașului, scopul este de a asigura neutralitatea de CO2 a parcului de vehicule al orașului înainte de 2040.

O parte din cele aproximativ 3.000 de vehicule ale orașului Viena sunt deja electrice: în prezent există un total de 125 de mașini electrice, din care 82 sunt autoturisme, restul sunt vehicule speciale sau camioane. Primul vehicul electric de colectare a deșeurilor din Austria este folosit la Viena de doi ani, iar al doilea din vara trecută.

Proba practică este însoțită de o echipă de la Universitatea de Tehnologie din Viena. Comunicatul de presă precizează că parametrii și criteriile examinate (de exemplu, kilometri parcurși, numărul de operațiuni de golire a containerelor) au produs „valori empirice constant pozitive”. De exemplu, calitatea bateriei nu s-a deteriorat în toate anotimpurile și la temperaturi diferite. Capacitatea bateriei este de asemenea foarte bine dimensionată pentru funcţionarea zilnică a unui vehicul de colectare a gunoiului. Astfel, în afară de preț, nu au existat limitări față de vehiculele convenționale de colectare a gunoiului. „Aceste și alte constatări valoroase din operațiunile de zi cu zi vor fi încorporate în orientarea strategică ulterioară a flotei de vehicule a orașului Viena”, spune Czernohorszky.

Conversia la acționări electrice progresează și în sectorul autobuzelor: Wiener Linien a început recent construcția unui centru de competență pentru vehicule electrice la sud de capitală. De acolo, 52 de autobuze electrice vor fi puse pe drum în viitor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare