Transportul rutier de marfă și logistica din Germania se arată extrem de preocupate de deficitul, dar şi de creșterea ulterioară a prețului, aditivului AdBlue, necesar pentru circulația vehiculelor industriale Euro IV, Euro V și Euro VI. Alarmelor trase de diferite asociații din sector, în ultimele zile li s-a alăturat Netzwerks Logistik Mitteldeutschland, o asociație a companiilor de logistică din centrul Germaniei, care i-a scris ministrului economiei, Robert Habeck, dar şi ministrului Transporturilor, Volker Wissing, avertizând că multe întreprinderi mici și mijlocii riscă să se închidă.

Printre motive menționează și aprovizionarea cu AdBlue, al cărui preț urmează creșterile la motorină, scumpirea vehiculele industriale și a întreținerii acestora și costurile cu șoferii sau lipsa lor. Asociația precizează că prețul aditivului AdBlue achiziționat de la raft a ajuns la 1,2 euro pe litru, față de 17 cenți în august 2021. Citând cazul unei companii care consumă lunar 40.000 de litri de AdBlue pentru cele 380 de vehicule ale sale, asociația spune că majorarea implică un cost suplimentar de 41.000 de euro pe lună!

Netzwerks Logistik Mitteldeutschland le cere celor doi miniștri să implementeze soluţii pentru a ajuta fabricile de AdBlue să reia sau să crească producția pe care au oprit-o sau au încetinit-o din cauza scumpirii gazului (necesar pentru producerea amoniacului, materia primă a aditivului).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut