În urma controalelor poliției rutiere italiene pe autostrada A4, care traversează nordul țării, au fost descoperite încălcări grave: manipularea tahografului și cabotajul ilegal. S-au acordat amenzi foarte mari, însă nu numai celor cei doi șoferi.
Doi șoferi străini de camioane, la câteva ore distanță, au primit amenzi foarte mari, împreună cu reţinerea permiselor de conducere şi confiscarea vehiculului, pentru că au încălcat atât regulamentul privind tahograful, cât și regulamentul de cabotaj. Toate acestea au avut loc pe A4 Torino-Trieste, de-a lungul așa-numitului Coridor 5, principala legătură între estul și nordul Europei pentru traficul comercial internațional.
Primul episod a implicat un șofer de origine slovenă care, în dimineaţa zilei de 26 aprilie, în timpul verificării poliției rutiere, a început să apese nervos tastele tahografului. În mod evident, acest comportament a ajuns să trezească suspiciunile ofițerilor, care au mers să verifice în detaliu datele tahografului și astfel au constatat că au fost modificate. Practic, șoferul camionului călătorea cu tahograful pe „odihnă” și, din acest motiv, la vederea agenților, încercase cu stângăcie să reactiveze dispozitivul. Apăsarea nervoasă, de fapt, se datora faptului că activarea se făcea prin tastarea unei formule alfanumerice, pe care conducătorul auto în cauză, din cauza presiunii controlului, nu a reuşit să o folosească.
Șoferul de camion a fost amendat cu 6.928 EUR, iar transportatorului i-a fost suspendată licenţa pentru maximum 3 luni.
Câteva ore mai târziu, de-a lungul aceleiași autostrăzi spre Torino, a fost detectată o altă încălcare, din nou a unui șofer străin. De această dată, polițiștii rutieri din Udine, în apropierea zonei de service Gonars, au identificat un camion cu o plăcuță de înmatriculare străină angajat în transport internațional ilegal, efectuat cu încălcarea reglementărilor privind cabotajul. În acest caz, sancțiunile au fost și mai severe, amenda putând ajunge până la 15.000 EUR, plus  reținerea administrativă a vehiculului pentru trei luni. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut