Planurile de înlesnire a șoferilor nou calificați în a opera camioane în Marea Britanie şi de anulare sau înlocuire a normelor UE sunt aduse tot mai frecvent în discuţie. Astfel de propuneri au fost menționate şi în discursul Reginei, care a invocat proiectul de lege privind libertățile Brexit și modul în care guvernul intenționează să modifice mai ușor legile moștenite din Europa. Asta ar putea însemna că tinerilor care tocmai și-au obținut permisul de conducere li se permite rapid să se urce la volanul camioanelor, mai ales al celor uşoare, ajutând astfel la acoperirea deficitului actual de şoferi.

Guvernul Marii Britanii a declarat că a eliminat deja cerințele inutile de dinainte de testarea pentru conducerea unui camion cu remorcă şi că urmăreşte să simplifice calea către dreptul de a obţine licenţa de a conduce vehiculele grele. „Vom revizui în continuare regulile de testare şi vom avea în vedere şi modificările drepturilor de a obţine permis, cum ar fi pentru conducerea camioanelor mici”, se arată în declaraţia oficială.

„Deși eforturile guvernului de a aborda penuria tot mai accentuată de șoferi de vehicule comerciale sunt lăudabile, cele mai recente propuneri care le permit șoferilor nou calificați să opereze aceste vehicule au nevoie de o abordare atentă. Este adevărat că sunt necesare acțiuni urgente pentru a atrage și menține următoarea generație de șoferi de camioane, într-un context în care industria se confruntă cu provocări legate de Brexit, criza de combustibil și un exod al pensionarilor. Însă eforturile de a atrage noi recruți trebuie să se concentreze şi pe deficitul de competențe și să fie susținute de programe de formare accesibile, astfel încât potențialii șoferi să dobândească toate competențele critice în siguranță și în timp util”, a declarat Alistair Lindsay, COO al Zeus Labs și fost șef de logistică la Tesco. „În plus, sprijinirea flotelor de proprietari-operatori, care reprezintă 70% din firmele de transport din Marea Britanie, asigură în mod direct o rețea logistică la nivel național mai rezistentă și mai stabilă, esențială pentru stimularea creșterii economice.”

Sarah Watkins, director adjunct în cadrul Logistics UK, a adăugat: „Atragerea și reținerea noilor recruți și a șoferilor existenți de HGV în sector este o prioritate esențială pentru industria logistică. Însă reducerea numărului de șoferi, cauzată în general de pensionări sau de treceri la alte cariere a încetinit în primul trimestru al anului în curs, comparativ cu a doua jumătate a anului trecut, ilustrând modul în care acțiuni precum creșterea salariilor, cursurile de pregătire și randamentul îmbunătățit de testare încep să abordeze pierderea lucrătorilor calificați din trecutul recent.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut