Actuala criză îi va oferi lui Ahold Delhaize oportunități de a face achiziții, este de părere CEO-ul Frans Muller. Vor continua şi consolidările de pe piață, iar în Benelux, grupul construiește un ecosistem cu Delhaize, Albert Heijn și bol.com.

„În timpul pandemiei, retailerii au avut un pic de vânt din spate, permițându-le unora care nu erau pregătiți pentru viitor – pentru că nu au investit suficient în tehnologie – să supraviețuiască mai mult decât ar trebui. Această criză ne va oferi însă oportunități”, a declarat Frans Muller ziarului belgian De Standaard. „Vrem să creștem și există trei moduri de a face asta. Cea mai ieftină modalitate este să facem mai multe vânzări cu suprafețele existente. O a doua modalitate este de a prelua magazinele existente în regiunile în care operăm deja, folosind avantajele logistice. În Statele Unite, ne putem muta zona de operare puțin mai spre vest. În Europa, asta înseamnă că ar trebui să adăugăm câte o țară, pentru că suntem deja pe primul loc sau al doile ca mărime oriunde unde activăm deja.”

Grupul a învățat multe din fuziunea cu Delhaize – a fost o mișcare bună, spune CEO-ul, chiar dacă mai sunt pași de făcut. „Facem deja unele lucruri împreună, cum ar fi împărțirea unor furnizori strategici, ne întărim reciproc cu mărci private. Am deschis o fabrică de îmbuteliere de ultimă generație în apropiere de Bruxelles, care va aproviziona magazinele noastre în toată Europa și chiar şi în SUA.”

Acum, Ahold Delhaize dorește să creeze un ecosistem în Belgia, astfel încât clienții să poată vedea toate mărcile grupului la o singură conectare, să combine comenzile și livrările de produse la bol.com și Delhaize și să poată efectua o singură plată, notează Retail Detail. „Cu toate acestea, Belgia este o piață dificilă, cu prea multe magazine”, avertizează Muller.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare