Noile reguli de detașare a șoferilor au devenit realitate. Companiile trebuie să-și raporteze angajații detaşaţi în sistemul IMI, în timp ce serviciile de inspecție publică stabilesc tarife de penalizare. Un exemplu este noul decret din Franța, conform căruia o firmă poate plăti amenzi de la 135 la 1.500 de euro pentru neîndeplinirea obligațiilor de detașare. Dintre acestea, amenda cu cel mai mic cuantum este pentru șoferul care nu prezintă codul QR, iar cel mai mare este pentru netrimiterea documentației solicitate.

Codul QR este un link grafic legat de notificarea IMI, pe care fiecare șofer detaşat ar trebui să îl aibă asupra sa. Acest lucru le va permite serviciilor de control să verifice cu ușurință detaliile detaşării, asigurându-se că a fost emis pentru o anumită țară și, în același timp, perioada de valabilitate nu a expirat.

Fiecare șofer care efectuează cabotaj sau transport internaţional trebuie să conducă având acest cod de „contorizare”. Cu toate acestea, șoferii care efectuează transport tur-retur, cu încărcare sau descărcare în țara de înmatriculare a camionului, sunt scutiți de a avea un cod QR, precum și de orice notificare către sistemul IMI. Scutirea acoperă și transportul în cont propriu, deoarece atunci nu este considerat transport de serviciu. În plus, sunt scutiți șoferii-transportatori care dovedesc că își conduc propria companie de transport, notează 40ton.net. Există și o scutire specială pentru șoferii care efectuează o comandă bilaterală și fac transport între două țări străine doar sub formă de reîncărcare.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut