Penalitățile, interdicțiile și controalele se înmulțesc într-un ritm excepțional în industria transporturilor. Chiar și în Statele Unite, care sunt cunoscute a fi mai permisive în acest sens, camioanele sunt considerate tot mai mult un „rău necesar”, pentru care însă legislatorul vine cu o altă idee de interdicție, combinată cu sancțiuni extrem de restrictive.

Aleile lungi și late care dau spre casele americane sunt un element cunoscut. Acestea permit parcarea fără probleme a unui autotractor de dimensiuni mari în fața garajului, chiar și în versiunea cu o cabină de dormit lungă (aproximativ 8 metri lungime). Mulți şoferi de camion folosesc aceste alei pentru parcare destul de des, pentru a-şi facilita întoarcerea la/de la bază. În plus, mulți americani au vehicule private – pickup, SUV sau RV – care nu sunt cu mult mai mici decât camioanele.

Cu toate acestea, orașul Tifton, Georgia, a decis să interzică parcarea camioanelor în toate zonele rezidențiale din oraș. Hotărârea are un caracter excepțional de restrictiv, vizând nu doar parcarea pe aleile caselor, ci și pe proprietățile private, în curte. Pe scurt, șoferii de camion și-au pierdut dreptul în Tifton de a parca un camion în fața casei lor, pe terenul lor, remarcă 40ton.net.

Noua interdicție se explică, desigur, prin sporirea securităţii. Pentru încălcarea acesteia, poliția poate emite o amendă de până la 1.000 USD sau poate dispune o pedeapsă cu închisoarea de până la 180 de zile. În cazuri speciale, amenda poate fi combinată și cu pedeapsa privativă de libertate. În cazul în care șoferul primește un tichet de amendă și nu îl achită la timp, amenda restantă va fi transformată în pedeapsă cu închisoare sau muncă în folosul comunității.

Pentru șoferii americani, obișnuiți cu multă libertate în acest sens, regulile de acest tip par inacceptabile. Internetul este deja inundat de reacții furioase, nu doar din partea transportatorilor din Tifton, ci și din partea colegilor lor din alte orașe.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut