Munca temporară prin agenție devine din ce în ce mai acceptată atât în rândul companiilor, cât și în rândul angajaților, mai ales că este nevoie de adaptare la piaţa care cere tot mai multă flexibilitate. Gábor Csizmadia, președintele Asociației Maghiare a Lucrătorilor Temporari, a justificat această tendinţă la InfoRadio.

Din ce în ce mai mulți oameni optează pentru personal temporar. Din punct de vedere al angajatorului, flexibilitatea și administrarea redusă sunt în favoarea acestei forme de angajare, iar din punct de vedere al angajaţilor, principala atracţie al acestui sistem este angajarea rapidă. Toate aceste date au fost relevate de un sondaj realizat de Asociația Națională a Lucrătorilor Temporari din Ungaria printre mai multe companii de top din piață. Gábor Csizmadia, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Muncă Temporară din Ungaria, a declarat că piața este foarte volatilă, iar companiile mai mici nu au un departament de resurse umane potrivit pentru a face față acestor schimbări. „E nevoie de flexibilitate,

atât din punct de vedere administrativ cât şi al recrutării. Şi în cazul companiilor multinaționale, pot exista mișcări de personal și nevoi ad-hoc, care necesită implicarea unor servicii externe”, a explicat el.

Prin urmare, argumentele principale care vin în favoarea ajutorului extern sunt economia de timp și energie în selectare, recrutare, intervievare.

Potrivit lui Gábor Csizmadia, o companie își poate reduce și propria fluctuație internă, întrucât perioada de angajare temporară (1-6 luni) este perioada în care au loc majoritatea concedierilor în cazul angajării normale. „Există companii care sunt atât de expuse la mișcările pieței încât nu își permit să aibă o forță de muncă proprie, tocmai pentru că au nevoie de flexibilitate.”

Soluţia este potrivită în aproape toate sectoarele de servicii, însă este tipică pentru sectorul de producție industrială. „75% dintre cei care au răspuns la chestionarul organizației sunt instruiți, iar 25% sunt muncitori calificați”, a mai spus Gábor Csizmadia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut