Propunerea lansată iniţial în 2019, ca parte a proiectului Truckoperator, a fost acum relansată în august 2021, când s-a acutizat lipsa șoferilor de vehicule comerciale din Marea Britanie. Dar şi Austria suferă, ca toate celelelalte state europene, de probleme serioase în rotația generaţiilor de șoferi de camioane. Pentru a o rezolva, Direcția Federală a Camerei de Comerț (WKÖ) i-a propus guvernului austriac, prin intermediul directorului său general Alexander Klaska, să permită obținerea licențelor C și D de la vârsta de 17 ani. Spre argumentare, acesta a citat rezultatele unui sondaj care arăta că 77% din cele 344 de companii de transport rutier chestionate simt deja consecințele lipsei de șoferi. Motivul relansării propunerii a fost „atragerea tinerilor cât mai curând posibil”. Programul prevede obținerea unui permis de conducere, dar într-o fază inițială tânărul de 17 ani va trebui să lucreze în echipaj alături de un șofer cu experiență pentru o anumită perioadă de timp.

Alexander Klaska a abordat şi subiectul tranzitului vehiculelor industriale de-a lungul arcului alpin, rezumând solicitările companiilor prezentate la începutul lui 2021: îmbunătățirea transportului  combinat rutier-feroviar, modernizarea coridorului Brenner, armonizarea interdicțiilor impuse vehiculelor grele cu cele din Europa, creșterea masei totale a vehiculelor în tranzit și dezvoltarea de noi zone de parcare.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut