După cum scriam săptămâna trecută AICI, se pare că şoferii de camioane din Europa de Est beneficiază de o reducere de până la 50% la amenzile pentru diferite încălcări, precum depăşirea timpilor de conducere, comparativ cu cei vestici. Acest lucru, raportat de asociaţia Camion Pro din Germania, a provocat un lanţ de critici în industria de transport și logistică din diferite state.
Situația veniturilor șoferului influențează cuantumul amenzii
Oficiul Federal pentru Transportul de Mărfuri (BAG) comentează oficial acuzațiile și își justifică abordarea: „Liniile directoare conținute în cataloagele naționale privind amenzile și avertismentele sunt autorizate de BAG. Acestea au la bază venitul mediu al unui angajat din Germania.” Autoritatea federală precizează că valoarea reală a amenzii ar trebui calculată în conformitate cu criteriile legale. „Trebuie luate în considerare importanța infracțiunii și gradul de responsabilitate al persoanei în cauză, precum și circumstanțele economice ale acesteia. Șoferii care nu sunt rezidenți în Germania și care sunt angajați la companii care nu au sediul în Germania, primesc un venit care de obicei este mult sub nivelul salarial din Germania”, a mai spus BAG. În conformitate cu jurisprudența consacrată, BAG trebuie, prin urmare, să se asigure că amenda e proporțională cu situația veniturilor persoanei în cauză și să nu o încarce excesiv.
În acest context, autoritatea federală precizează: „Asigurarea concurenței loiale în transportul de marfă este în centrul activităților de monitorizare ale BAG. Prin urmare, este important să subliniem că, în cazul unor încălcări ale companiilor, se aplică o sumă uniformă de amenzi, indiferent de locația companiei, în special în ceea ce privește respectarea dispozițiilor privind cabotajul. Conform BAG, nu există niveluri diferite de amenzi pentru antreprenori.