Carrefour își înființează propriul centru internațional de achiziţii în Spania, pentru a-și grupa achizițiile pentru șase dintre principalele sale piețe, inclusiv România.
După ce a aruncat în aer toate parteneriatele cu concurenții, retailerul francez Carrefour își înființează propriul centru de achiziţie european. Un birou de achiziții numit Eureka urmează să se deschidă la Madrid la începutul lui 2023, relatează LSA. Centrul se va ocupa de achizițiile pentru șase țări în care operează Carrefour: Belgia, Franța, Italia, Polonia, România și Spania.
Eureka va negocia exclusiv cu furnizori și mărci importante, iar companiile locale vor continua să facă afaceri cu departamentele naționale. Intenția Carrefour este ca multinaționalele să aibă o persoană de contact, un proces administrativ pentru comenzi și facturi și, prin urmare, un contract internațional. Prin acest nou sistem, Carrefour dorește, de asemenea, să poată lua mai multe decizii bazate pe date, să măsoare mai bine performanța comercială și să monitorizeze operațiunile cu mai multă acuratețe. Gruparea internațională de achiziții ar trebui să ofere în principal economii de scară. Lanțurile internaționale precum Lidl și Aldi cumpără de ceva vreme la scară europeană și profită de acest lucru.
Există, de asemenea, o presiune din ce în ce mai mare asupra alianțelor de achiziție între comercianții cu amănuntul concurenți din cauza autorităților de reglementare. La sfârșitul acestui an, Carrefour își încheie deja cooperarea cu grupul Louis Delhaize, care exista din 2014. La 1 octombrie, Envergure, alianța de cumpărare pe care grupul a înființat-o cu Système U pe piața franceză în 2019, se va încheia, de asemenea.