Deși modificările legate de Pachetul Mobilitate au intrat deja în vigoare, ele ridică în continuare multe rezerve și îndoieli în rândul companiilor de transport. Studiul Inelo realizat la sfârșitul lui 2021 arată că 84% dintre respondenți nu sunt siguri cum să calculeze remunerația pentru munca în străinătate. De asemenea, potrivit sondajului companiei engleze Bibby Financial Services, gradul de satisfacție al cărăuşilor este cel mai scăzut din ultima perioadă (50,5 puncte), ceea ce prognozează o criză în industrie legată, printre altele, de deficitul de șoferi de pe piață sau de Pachetul Mobilitate. Pentru a se adapta la noua realitate, transportatorii ar putea apela la noi tehnologii, precum sistemele TMS sau de telematică, notează Truck Focus.

Nu există nicio îndoială că Pachetul Mobilitate înseamnă schimbări nefavorabile pentru transportatorii estici. Returnarea obligatorie a camionului la bază o dată la 8 săptămâni crește numărul deplasărilor pe gol. O limitare similară este legată de cabotaj, iar înregistrarea punctelor de trecere a frontierei în tahograf, care va fi cheia calculării salariului minim în străinătate, stârnește cele mai multe emoții și îndoieli – creșterile salariilor șoferilor înseamnă o majorare a costurilor angajatorilor cu până la 20%.

Din februarie, un angajat al unui transportator estic care efectuează transport internațional primeşte același salariu ca un șofer străin într-o anumită țară UE, însă deocamdată nu există linii directoare clare pentru egalarea remunerației șoferilor cu remunerația medie în fiecare țară din UE. „Calcularea salariului pe baza diferitelor tarife în vigoare în țările în care șoferul a călătorit este complicată și crește riscul ca șoferul să fie plătit greșit. Exagerând-o, riscăm o pierdere financiară, iar prin reducerea acesteia, putem fi responsabili pentru încălcările reglementărilor și devenim ţinta reclamațiilor șoferilor.” Acest proces important poate fi soluţionat însă prin încredinţarea problemelor de facturare unor sisteme, subliniază publicaţia poloneză. Integrarea software-ului de management al transportului cu sistemele de reglare a timpului de lucru al șoferului îi pot permite companiei să obţină datele necesare despre descărcarea și încărcarea vehiculului. Acest lucru va ajuta angajatorul să facă distincția automată între secțiunile cu plată din străinătate și cele care nu sunt salariale.

Sistemele TMS permit o serie de automatizări în planificarea livrărilor de mărfuri, ajută la optimizarea costurilor în companie, permit analize de profitabilitate și, de asemenea, sprijină calcularea corectă a salariilor externe. „Integrarea software-ului TMS cu telematica și cu sisteme externe ale clienților, cum ar fi o hartă digitală sau bursa, îi permite companiei să optimizeze multe procese de transport și să le desfășoare fără întreținere. Sistemul TMS Navigator poate fi furnizat cu sistemul financiar-contabil, iar astfel clientul obține o imagine completă a cheltuielilor companiei și automatizează înregistrarea documentației. În plus, poate fi cea mai precisă sursă de date pentru calcularea corectă și în timp util a salariilor din străinătate”, comentează Kamil Korbuszewski, membru al Consiliului de administrație al Marcos Bis.

Obligațiile suplimentare ale transportatorului legate de cabotaj și returnarea camioanelor la bază pot fi automatizate cu sistemul TMS. Fără astfel de soluții, gestionarea unei flote de câteva zeci de vehicule poate deveni imposibilă, fiind supusă riscului încălcării reglementărilor și amenzilor mari. „Integrarea software-ului TMS cu sistemul telematic permite înregistrarea datelor și orelor efective de încărcare și descărcare, necesare pentru calcularea salariului în afară. Datele introduse de șofer în dispozitivul de bord ajung la sistem, care, după procesare, le transmite programului de contabilizare a timpului de lucru al șoferului. Drept urmare, transportatorul primește o decontare completă bazată pe date reale, care în epoca modificărilor legate de Pachetul Mobilitate poate fi crucială pentru funcționarea companiei”, comentează Dawid Kochalski, expert GBox, Inelo Group.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut