Bătălia dintre Comisia Europeană și diferitele părți interesate în viitorul standard Euro 7 continuă. De data aceasta, producătorii, prin organizația lor reprezentativă ACEA, au comandat un studiu de cuantificare a costurilor suplimentare ale standardului pentru vehiculele noi, iar concluzia a fost că propunerea Euro 7 ar genera costuri de 4 până la 10 ori mai mari faţă de estimările CE.

Regulamentul Euro 7 propus va crește costurile de producție pentru mașini, vanuri, camioane și autobuze. Un studiu realizat de Frontier Economics calculează costurile per vehicul la aproximativ 2.000 de euro pentru mașini și utilitare cu motor cu ardere internă și aproape de 12.000 de euro pentru camioanele și autobuzele diesel. Aceste cifre sunt de 4 până la 10 ori mai mari decât estimările Comisiei (180-450 EUR pentru mașini și utilitare și 2.800 EUR pentru camioane și autobuze).

Aceste estimări cuprind numai costurile directe de producție, în primul rând pentru echipamente și investiții. Este important de menționat că aceste costuri suplimentare nu corespund prețurilor de achiziție; ele cresc și mai mult prețurile pentru utilizatorii finali.

Cu normele actuale Euro 6, UE are cele mai cuprinzătoare și stricte standarde pentru emisiile de poluanți din lume. Emisiile de eșapament sunt deja la un nivel abia măsurabil datorită tehnologiei de ultimă oră pentru vehicule. „Industria auto europeană se angajează să reducă în continuare emisiile în beneficiul climei, mediului și sănătății. Cu toate acestea, propunerea Euro 7 nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului, la un cost extrem de ridicat”, a declarat Sigrid de Vries, director general al ACEA.

„Se vor obține beneficii mai mari pentru mediu și sănătate prin tranziția la electrificare, înlocuind în același timp vehiculele mai vechi pe drumurile UE cu modele Euro 6 extrem de eficiente.”

Pe lângă costurile directe, propunerea Euro 7 va declanșa costuri indirecte, cum ar fi un consum mai mare de combustibil. Pe durata de viață a unui vehicul, acest lucru ar putea crește costurile cu combustibilul cu 3,5% – 20.000 de euro în plus pentru camioanele pentru distanțe lungi și 650 de euro pentru mașini și vanuri.

Costurile indirecte s-ar adăuga la costul total al deținerii unui vehicul, punând presiuni financiare suplimentare asupra consumatorilor și companiilor într-un moment de inflație ridicată și de creștere a prețurilor la energie.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut